Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) to symbolicky spečatili stredajším uzavretím zmluvu na modernizáciu trate medzi Devínskou Novou Vsou a slovensko-českou hranicou.
Pôjde o sumu takmer 275 miliónov eur. Zmluva je podpísaná s taliansko-slovenským združením stavebných firiem ICM S. p. A., Vicenza a Váhostav - SK. Pri podpise bol prítomný aj minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).
V projekte je modernizácia dvoch traťových úsekov, ale aj implementáciu európskeho systému riadenia jazdy vlakov (ERTMS). Pôjde o úsek železničnej trate Bratislava – Kúty – štátna hranica Slovenska a Česka.
Stavať sa má viac ako tri roky a celá investícia bude financovaná z eurofondov. Vynechaná by nemala byť ani trať na úseku Malacky – Kúty, podľa ministerstva by mala byť financovaná z nových európskych zdrojov.
"Železničná doprava bola u nás dlhodobo podfinancovaným sektorom. Vďaka možnosti zaplatiť modernizáciu železníc z európskych peňazí, ktoré môžeme získať v najbližších rokoch na zelené projekty, sa to, dúfam, zmení. Na Slovensku je mnoho tratí, ktoré potrebujú nutne modernizáciu," povedal Doležal.
Modernizovať sa podľa neho bude aj železničný uzol Žilina či úseky pod Tatrami. Minister vo videu kritizoval, že súťaženie o dodávateľa trvalo 3,5 roka. "Toto je nemysliteľné, aby sa nám niekedy v budúcnosti opakovalo," dvihol pomyselný varovný prst.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies