BRATISLAVA - Pivovarnícka spoločnosť Heineken investovala do svojho závodu v Hurbanove 3,8 mil. eur, financie smerovali do nákupu nových technológií a zariadení.
Od januára totiž začala na Slovensku vyrábať nový produkt, cider. Z pivovaru v Hurbanove ho bude dodávať na šesť trhov regiónu strednej a východnej Európy. Okrem Slovenska budú cieľovými krajinami aj Česká republika, Maďarsko, Poľsko, Rakúsko a Chorvátsko.
"Cider je kategória, ktorá vo svete rastie najrýchlejšie zo všetkých alkoholických nápojov. Rastie dvakrát rýchlejšie ako pivo a štyrikrát rýchlejšie ako víno, pričom za posledných 5 rokov jej objem vzrástol celosvetovo o 25 %,“ vysvetľuje investíciu manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko Hana Šimková. Spoločnosť nekonkretizovala, aký nárast tržieb od svojej produktovej novinky očakáva, len konštatuje, že ich plány predaja na slovenskom trhu sú ambiciózne.
Výrobu nového produktu pokryje spoločnosť zväčša existujúcimi pracovníkmi. "Vzhľadom na väčšiu komplexnosť výroby a logistiky cideru sme posilnili tieto tímy o dve nové pracovné pozície,“ uviedla Šimková.
Slovenský závod je jediným v rámci koncernu, ktorý okrem piva začal vyrábať aj cider. Spoločnosť má ešte dva závody, ktoré sa však zameriavajú len na tento produkt. Koncernu Heineken patrí v predaji cideru celosvetovo trhový podiel 19 percent. Zároveň drží prvenstvo v jeho výrobe. Heineken Slovensko, a. s. je súčasťou pivovarníckej skupiny Heineken N.V. Spoločnosti patrí na slovenskom pivnom trhu 40 percentný podiel.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies