BRATISLAVA - Inšpekcia v sociálnych veciach už pol roka funguje ako nový samostatný organizačný útvar Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny. Neustále dostáva nové podnety na prešetrenie, pričom sa venuje každému jednému z nich.
Inšpekcia v sociálnych veciach ako nový samostatný organizačný útvar Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny (MPSVR) SR po prvých šiestich mesiacoch svojho pôsobenia eviduje desiatky podaní. Cieľom inšpekcie je zvýšiť kvalitu v oblasti sociálnych vecí, uviedlo vo štvrtok MPSVR.
"Inšpekcia v sociálnych veciach neustále dostáva nové podnety na prešetrenie, pričom sa venuje každému jednému z nich. Pristupujeme k nim podľa zákonných podmienok, aby sme nielen vykonali dozor, ale opatreniami na nápravu, ktoré prijme dozorovaný subjekt, prispeli k nastaveniu pravidiel," uviedol generálny riaditeľ Inšpekcie v sociálnych veciach Ján Hudák.
V oblasti sociálnych služieb inšpekcia aktuálne vykonáva dozor u 12 poskytovateľov sociálnych služieb. Na základe zistených nedostatkov už inšpekcia vydala neodkladné opatrenia na ich odstránenie. Dôvodmi sú podľa rezortu práce ohrozenie života, zdravia či vystavenie neľudskému alebo zlému zaobchádzaniu klientov sociálnej služby. V prípade použitia nezákonného telesného obmedzenia voči klientovi v zariadení sociálnych služieb už uložila pokutu.
Ďalší dozor robí aj nad účelnosťou priznaných peňažných príspevkov a v oblasti sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately. Inšpekcia vykonáva dozor na základe plánu dozornej činnosti, ale aj na základe oznámení od osôb, ktoré sa na ňu môžu obrátiť, ak majú informácie alebo pochybnosti o tom, či si subjekty v oblasti sociálnych vecí plnia svoje povinnosti. V súčasnosti eviduje takmer 70 takýchto podaní, ktorými sa zaoberá. MPSVR pripomenulo, že zákon o inšpekcii v sociálnych veciach síce nepredpokladá možnosť riešenia anonymných podaní, umožňuje však oznamovateľom požiadať inšpekciu o utajenie ich totožnosti.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies