Počiatek chce spustiť výstavbu na úseku D1 Turany - Hubová v roku 2014 - Doprava Sporný úsek diaľnice D1 medzi Martinom a Ružomberkom by chcel minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) začať stavať už v roku 2014. O úseku pred dvomi týždňami definitívne roz
Sporný úsek diaľnice D1 medzi Martinom a Ružomberkom by chcel minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) začať stavať už v roku 2014. O úseku pred dvomi týždňami definitívne rozhodla Európska komisia. Prijala opatrenia Slovenska, ktorými sa majú zmierniť dopady diaľnice na prírodu.
Tieto úpravy musia teraz prejsť procesom posúdenia vplyvu na životné prostredie a tiež územným a stavebným konaním. Podľa aktualizovaného Programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014 odhadoval rezort dopravy začiatok výstavby tohto úseku na obdobie po roku 2014.
A to približne v polovici roka 2015. "Chceme ale urobiť všetko pre to, aby sa tieto prípravné práce urýchlili a aby sme mohli začať stavať už v roku 2014," skonštatoval pre TASR hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Územné rozhodnutie na takzvaný údolný variant diaľnice s tunelmi Rojkov a Havran nadobudlo právoplatnosť ešte v marci 2008 a stavebné povolenie v máji 2009. Mimovládne organizácie však spochybnili posúdenie vplyvu stavby na územia Natura 2000. EK preto v roku 2010 neodobrila financovanie výstavby tejto časti diaľnice cez takzvané projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty) Európskou investičnou bankou, ktoré plánovala prvá vláda Roberta Fica (Smer-SD).
V súčasnosti je úsek D1 Turany – Hubová v zásobníku eurofondových projektov. Tým, že získal súhlas EK bude možné jeho financovanie z týchto zdrojov. Niektorí ochranári však doteraz s touto trasou diaľnice nesúhlasia. Navrhujú variant, ktorý je podľa nich miernejší k životnému prostrediu, a to trasa s tunelom Korbeľka.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies