BRATISLAVA - Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) si od 1. mája posvieti na potravinové letáky obchodných reťazcov.
Bude pozorne sledovať, či v nich obchody propagujú minimálne 50 % domácich potravín. Od 1. mája 2019 totiž prináša obchodníkom túto povinnosť parlamentom schválená novela zákona o potravinách. Informovala o tom v utorok hovorkyňa SPPK Jana Holéciová.
SPPK bude pozorne monitorovať všetky letáky obchodov predávajúcich potraviny, či dodržiavajú ustanovenia zákona, rešpektujú princíp proporcionality a neobchádzajú svoje zákonné povinnosti.
Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora dlhodobo presadzuje postupné zvyšovanie nelichotivého, len 40 % podielu slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov.
Zákonná povinnosť zverejňovať na letákoch minimálne polovicu potravín slovenského pôvodu môže tento stav podľa komory zlepšiť.
„Akékoľvek snahy marginalizovať, graficky alebo kompozične znevýhodňovať slovenské potraviny budeme vnímať ako obchádzanie platnej legislatívy. V takom prípade sa obrátime na kontrolný orgán, ktorým je Štátna veterinárna a potravinová správa," uviedol predseda SPPK Emil Macho.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies