Viac ako dve tretiny herných štúdií využívajú umelú inteligenciu pri vývoji hier, uvádza nová správa. Tento trend nie je prekvapivý, pretože AI stále viac preniká do rôznych odvetví. Štúdia od spoločnosti Unity, vývojárov herného enginu, poukazuje na to, že 62 % štúdií použilo umelú inteligenciu v roku 2023.
V minulom roku ochromili Hollywood dva veľké štrajky, kedy odbory scenáristov a hercov vyhlásili štrajk a požadovali napríklad ochranu profesionálov a umelcov pred umelou inteligenciou, ktorú štúdiá stále viac využívajú vo svojich pracovných procesoch. Nie je prekvapením, že umelá inteligencia hrá stále väčšiu úlohu aj vo svete hier: nie v samotných hrách, ale pri ich vývoji. Podľa nedávnej správy 62 % štúdií používa alebo v poslednom roku používalo umelú inteligenciu.
Spoločnosť Unity, ktorá je vývojárom herného enginu, zverejnila správu založenú na svojom prieskume s analytickou spoločnosťou Cint. Prieskumu, ktorý prebehol v minulom roku, sa zúčastnilo 300 ľudí a je dôležité zdôrazniť, že všetci títo profesionáli používajú engine, takže medzi nimi je mnoho menších nezávislých a mobilných vývojárov. Z prieskumu vyplynulo, že 62 % opýtaných štúdií používalo umelú inteligenciu pri vývoji v roku 2023. V akých oblastiach sa konkrétne AI uplatnila? Umelá inteligencia pomohla profesionálom z odboru s rýchlejším vytváraním prototypov a konceptov, tvorbou assetov, budovaním sveta (napríklad osídľovaním fiktívnych lokácií NPC), písaním príbehov a testovaním.
Okrem toho 71 % opýtaných vývojárov uviedlo, že AI bola veľmi užitočná aj pri zrýchľovaní procesov, vďaka čomu sa hry rýchlejšie vyvíjali, uvádzali na trh a dolaďovali. Preto sa 68 % štúdií rozhodlo využiť AI na urýchlenie tých fáz a čiastkových procesov vývoja, ktoré vyžadujú menej zložité ľudské myslenie a prácu. Pred dvoma rokmi bolo vďaka AI schopných vyvinúť prototyp za tri mesiace alebo kratšiu dobu iba 85 % štúdií, ale do roku 2023 to bude schopných 96 % štúdií.
Samozrejme nie všetci herní vývojári sú AI nadšení. Podľa správy spoločnosti Unity si 43 % opýtaných tvorcov nie je touto otázkou istých, hoci by radšej nemali čas prispôsobovať svoju prácu tak, aby zahŕňala AI, a 24 % na to nie je technicky pripravených.
Eurogamer, ktorý na prieskum Unity poukázal, upozornil, že podobný prieskum z GDC zo začiatku tohto roka ukázal trochu iné nastavenia, ale s inou populáciou, nielen vývojárov, ale všetkých pracovníkov zapojených do herného priemyslu. Z nich 31 % používalo umelú inteligenciu, z toho 44 % v oblasti obchodu a financií, nie vývoja hier.
Každopádne ani v tomto odvetví nie je veľa ľudí s rastúcou rolou AI spokojných, napríklad hlasoví herci sa v januári vyjadrili k jednému incidentu. Šéf Electronic Arts sa však netají tým, že veria, že AI je budúcnosť a pomôže im efektívnejšie konkurovať na trhu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies