Pre firmy: Ako sa pripraviť na Black Friday a Cyber Monday?

NETKY.SK • 26 September 2024, 09:51 • 2 min
Pre firmy: Ako sa pripraviť na Black Friday a Cyber Monday?

Veľké výpredaje sa v súčasnosti konajú niekoľkokrát do roka a pre e-shopy predstavujú významnú príležitosť na zvýšenie predaja – ako sa na tieto nákupné mega sviatky ako firma pripraviť?

slovakia

left justify in out

Začnite včas

Na Black Friday aj Cyber Monday je potrebné sa pripraviť niekoľko týždňov vopred. Začnite plánovať propagačnú stratégiu, doplňte zásoby a otestujte svoje webové stránky, aby ste sa uistili, že všetko funguje tak, ako má.
 
Začnite tým, že si pripravíte zoznam produktov, ktoré chcete ponúkať so zľavou. Zvážte, ktoré produkty sú u vašich zákazníkov obľúbené a ktoré vám už nejaký čas ležia v sklade. Orientujte sa aj podľa toho, ako výhodne môžete získať produkty od svojich dodávateľov.
 
Následne si premyslite, akú veľkú zľavu chcete ponúknuť, či pridáte dopravu zadarmo alebo zľavové kupóny.

Stanovte si (realistické) ciele

Samozrejme, hlavným cieľom sviatočných nákupov je, aby váš e-shop zarobil. Neočakávajte však, že sa vám predaj zdvojnásobí zo dňa na deň. Stanovte si realistické ciele, začnite skromne. Veľké plány sa nie vždy splnia, a to vás môže odradiť od ďalšieho podnikania. Zamerajte sa skôr na efektívny marketing než na samotný zisk, aby ste si zabezpečili dlhodobú návratnosť.

Vymýšľajte neodolateľné ponuky a propagujte ich

Úžasné zľavy, skvelé služby. Venujte čas vypracovaniu svojich ponúk, držte krok s konkurenciou a ponúknite svojim zákazníkom to najlepšie (aby ste ich nestratili) – prekontrolujte, čo ponúkajú ostatní predajcovia a uistite sa, že vaše služby sú minimálne rovnako dobré, skôr o niečo lepšie.
 
Dajte svojim zákazníkom vedieť, že si u vás môžu počas nákupných sviatkov výhodne nakúpiť. Využite na to informačné bulletiny, sociálne médiá a platenú reklamu na internete a v televízii. S propagáciou začnite včas, aby klienti stihli vaše akcie zaregistrovať.

Pri nakupovaní nezabúdajte na efektivitu

Uistite sa, že vaše webové stránky zvládnu veľký objem návštevnosti. Otestujte ich z hľadiska rýchlosti, funkčnosti a z pohľadu vyhľadávania. Webové stránky by sa mali dať ľahko používať na mobilných telefónoch. Ak máte kamenný obchod, nezabudnite uľahčiť nakupovanie aj tam. Naplňte sklady, vyzdobte výklady, nabite platobný terminál.

Ponúknite skvelý zákaznícky servis a majte vždy plán B

Bezchybný zákaznícky servis je veľmi dôležitý. Nie je v našich silách uspokojiť každého zákazníka, niekedy sa môže stať, že výrobok, ktorý predávame, má vadu, ktorú sme si nevšimli. To však môže ospravedlniť zákaznícky servis (ak je spoľahlivý, profesionálny a rýchly).
 
Vytvorte si núdzový plán pre prípad, že by sa vaše webové stránky zrútili. Zvážte Cross Selling (krížový predaj), ak sa vám jeden produkt vypredá príliš rýchlo. Skrátka, buďte pripravení, pretože pripraveným šťastie praje!


Zdroj foto: Kittiphan / Adobestock.com, článok obsahuje sponzorované odkazy

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Miroslav Rimaszombati

Redaktor spravodajského portálu Netky.sk Venujem sa športovému spravodajstvu, domácim a zahraničným správam, prekladaniu článkov z anglického jazyka. Vyštudoval som ekonómiu a management. K mojím záľubám patrí šport a cestovanie.

Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies