Predaj áut v USA sa v novembri zvýšil o 17 %
Všetky veľké automobilky s výnimkou Toyoty zaznamenali v novembri vysoký nárast predaja na americkom trhu. Zdá za, že oživenie automobilového priemyslu naberá postupne na dynamike.Ford, General Motors, Chrysler, Nissan, Hyundai a Honda dosiahli dvojciferné percentuálne zvýšenia. Jediná Toyota, na predaj ktorej má negatívny vplyv séria medializovaných porúch jej áut a následných zvolávaní na opravy, zaznamenala pokles.Podľa analytikov solídne predajné čísla spoločne s dobrým októbrom ukazujú, že spotrebitelia, ktorí neprišli počas krízy o zamestnanie, dôverujú ekonomike a sú ochotní míňať. To je pozitívny signál, že zotavovanie ekonomiky naberá na šírke. Nárast spotrebiteľských výdavkov by mal stimulovať firmy, aby prijímali viac zamestnancov. Vysoká nezamestnanosť je hlavným faktorom brzdiacim oživenie.Najväčší nárast odbytu z veľkých automobiliek zaznamenal Hyundai Motor, ktorého predaj medziročne vyskočil o 45 %. Za ním nasledujú Nissan Motor s 27-%, Honda Motor s 21-% a Ford Motor s 20-% rastom. Odbyt Chryslera sa medziročne zvýšil o 17 % a General Motors o 11 %. Predaj Toyoty klesol o 3,3 %.Celkovo sa predaj áut v USA v novembri 2010 zvýšil o 17 %. Pri novembrovom tempe odbytu by sa za rok v Spojených štátoch predalo takmer 12,3 milióna automobilov. To znamená, že tempo predaja zostalo rovnaké ako v októbri.USA sú pre automobilky kľúčovým trhom, pretože ich zisky na jedno predané auto sú tu vyššie než kdekoľvek inde. Pre porovnanie, v Číne, ktorá je najväčším automobilovým trhom na svete, spotrebitelia na jedno auto minú v priemere o 10.000 USD (7625 eur) menej než v USA.
Zdroj: TASR/Reuters, AP
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies