Príčiny zrútenia mosta v Kurimanoch sa vyšetrujú - Slovensko Smutnou pravdou je, že za túto nehodu niekto môže a musí niesť zodpovednosť. V diskusnej relácii RTVS O 5 minút dvanásť to povedal štátny tajomník ministerstva dopravy Andrej Holák, v súvislosti
"Smutnou pravdou je, že za túto nehodu niekto môže a musí niesť zodpovednosť." V diskusnej relácii RTVS O 5 minút dvanásť to povedal štátny tajomník ministerstva dopravy Andrej Holák, v súvislosti s tragédiou, ktorá sa odohrala v Kurimanoch. Dodal, že ešte je priskoro robiť čo i len predčasné závery vyšetrovania.
Holák potvrdil, že v prípade zrútenia sa mosta pravdepodobne nevydržalo podporné lešenie. Možností, ktoré to zapríčinili, je ale viac. "Či to bol nekvalitný materiál, zlyhal ľudský faktor, alebo išlo o šetrenie na nesprávnom mieste, to ukáže až ďalšie vyšetrovanie."
Na otázku, či sa problém neskrýva v lacnej ponuke, ktorou konzorcium Váhostav-SK a Bögl a Krýsl vyhralo vo verejnom obstarávaní, Holák odpovedal, že nechce politizovať. "Tvrdíme však, že extrémne nízke ceny diaľnic sa musia niekde prejaviť. Či už na kvalite, alebo komforte pre cestujúcich. Pevne verím, že to takto nebolo v tomto prípade, pretože, ak by niekto šetril na takomto mieste a ohrozil svojich zamestnancov, to už by bol naozaj nonsens."
Holák rovnako odpovedal na otázku, ako je možné, že zákazku v tomto prípade dostala spolu s Váhostavom aj firma Bögl a Krýsl, ktorá je obvinená v súvislosti s podobným prípadom zrúteného mosta v obci Studénka na Morave. "Prípad sa stále vyšetruje. Je to skôr otázka na predchádzajúce vedenie, no pravda je, že platí prezumpcia neviny," uviedol Holák. Myslí si ale, že bude potrebné sa pozrieť do legislatívy, aby sa takéto veci v prípade prípravy tendrov v budúcnosti už nestávali.
Podľa Holáka v pomerne zložitej sieti subdodávateľov, ktorú odhalila aj táto udalosť, nie je problém. "Je normálne, že hlavný dodávateľ si pri takýchto stavbách najme subdodávateľov, ide o zložité technické diela. Primárne ale za dielo zodpovedá hlavný dodávateľ, s ktorým má Národná diaľničná spoločnosť (NDS) podpísanú zmluvu," uviedol Holák.
V súčasnosti sa na stavbe vykonáva vyšetrovanie, v stredu až v štvrtok by malo prísť k odstraňovaniu sutín, ešte predtým sa však má určiť technologický postup týchto prác. "Potom prídu na miesto statici a geológovia, ktorí navŕtajú podložie, aby sa zistilo, čo sa vlastne stalo."
Ministerstvo chce vo zvýšenej kontrole preveriť ďalšie stavby, ako prvé chce preveriť 30 mostov, ktoré sú vo výstavbe. "Preveríme všetky stavby, aby sa nič podobné nestalo, v prípade nevyhnutnosti stavby aj zastavíme," uviedol Holák.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies