BRATISLAVA - Slováci a Slovenky najčastejšie nakupujú na internete oblečenie, knihy, počítače, mobilné telefóny, parfumy a bielu techniku.
Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke takmer dvetisíc respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk. Skúsenosť s nákupom oblečenia, obuvi a doplnkov prostredníctvom internetu malo počas minulého roka 48 percent respondentov, pričom ide o medziročný nárast o deväť percentuálnych bodov. Počítače, ako aj knihy si z e-shopov objednalo zhodne 35 percent opýtaných spotrebiteľov.
"Kým u žien dominuje najmä oblečenie, knihy, parfumy, kozmetika a dovolenky, muži nakupujú na internete počítače a príslušenstvo, mobilné telefóny, oblečenie, knihy, ale aj bielu techniku,“ uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský. "Hlavným dôvodom nákupu cez internet sú pre Slovákov nižšie ceny produktov v porovnaní s kamennými obchodmi, úspora času či pohodlie nákupu,“ vysvetlil riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman a dodal, že motívom je často aj širšia ponuka tovarov, ktoré kamenné predajne neponúkajú.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies