Pripravujú sa nové cestovné poriadky, bez odborárov - Doprava Príprava nových cestovných poriadkov je účelom dnešného pracovného stretnutia zástupcov Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK), Slovenskej autobusovej
Príprava nových cestovných poriadkov je účelom dnešného pracovného stretnutia zástupcov Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK), Slovenskej autobusovej dopravy, starostov a primátorov v Novom Meste nad Váhom.
Stretnutie v Novom Meste nad Váhom zavŕšilo sériu rokovaní zainteresovaných, ktoré sa počas posledného májového týždňa uskutočnili v šiestich mestách Žilinského a Trenčianskeho samosprávneho kraja.
Ako informovala hovorkyňa TSK Vlasta Henčelová, stretnutia sa konajú na podnet Železničnej spoločnosti Slovensko a ich cieľom je zapojiť predstaviteľov samospráv do tvorby cestovných poriadkov.
Na dnešné pracovné stretnutie neumožnili vstup médiám, rovnako ako železničiarskemu robotníckemu odborovému predákovi Jánovi Margalovi. "Ako prezident odborovej centrály som chcel predniesť na rokovaní niektoré návrhy ohľadom železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Myjava – Vrbovce. Na stretnutie ma nepustili," povedal Margala.
Ako dodal, zo stretnutia ho "vyhodil" vedúci tímu regionálneho zastúpenia úseku obchodu Železničnej spoločnosti Slovensko Ján Farkaš. "Požiadam generálneho riaditeľa ZSSK, aby pána Farkaša odvolal z funkcie, pretože likviduje vlaky v Trenčianskom a Žilinskom samosprávnom kraji," zdôraznil Margala.
"K ničomu podobnému pred rokovaním nedošlo. V rámci rokovania sme chceli vedieť, kto na ňom koho zastupuje. S rovnakou otázkou som sa obrátil na pána Margalu. Pán Margala reagoval na otázku veľmi emotívne a s určitým vulgárnym podtónom povedal, že tam nemusí byť a že to dá všetko médiám. To, že by tam nemal byť, ani z mojich úst, ani z úst nikoho z prítomných pred rokovaním neodznelo," povedal pre TASR Farkaš.
Ako dodal, dokonca jeho kolega z petičného výboru za zachovanie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Vrbovce ho presviedčal, aby nebláznil a na rokovaní zostal. "Členovia petičného výboru na rokovaní zostali a spolu s hovorcom Myjavy dávali dobré pripomienky. Škoda, že pán Margala na stretnutí nezostal a reagoval tak emotívne. Mohol priniesť niektoré podnetné myšlienky. Teraz to vyzerá, že je urazený, čo je na škodu veci," zdôraznil Farkaš.
Železničiari sa obávajú redukcie nielen osobných, ale i nákladných vlakov, čo pri predpokladanom transporte automobilovou dopravou neúmerne zaťaží slovenské cesty. Rovnako je podľa Margalu pre železničiarov reálna hrozba straty zamestnania.
Zdroj: TASR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies