BERLÍN - Rozbité výhybky či závady na návestidlách. Nemecká železnica aj v roku 2024 bojuje s obrovskými problémami, na ktoré doplácajú cestujúci. Denník Süddeutsche Zeitung dokonca uvádza, že zabezpečenie plynulej prevádzky nemeckej vlakovej dopravy je na niektorých úsekoch takmer nemožné a podnik Deutsche Bahn aj preto tento rok musel mnohokrát meniť cestovný poriadok.
Nemecká železnica sa pre cestujúcich stala obrovskou lotériou, čo pre denník Süddeutsche Zeitung potvrdili aj členovia dozornej rady podniku Deutsche Bahn. "Jazdné poriadky na nemeckej železnici sa už len odhadujú," uviedol. Ide o obrovský problém, ktorý síce nemá priamy vplyv na bezpečnosť vlakovej dopravy, ale napriek tomu má katastrofálne dôsledky.
Pasažieri sa dlhodobo nemôžu na nemeckú železnicu spoľahnúť. Nemajú istotu, že ich vlak dorazí do cieľa v sľúbenom čase. Jazdné rady sa na rade trás javia najmä kvôli nedostatočným investíciám z posledných rokov už len ako plané sľuby. Neustále sa objavujú nové závady, ktoré vlaky spomaľujú a údržbárom prirábajú starosti.
Kvôli veľmi častým oneskoreniam majú železniční dopravcovia v mnohých staniciach k dispozícii staršie rezervné vlaky. Na ne príde rad vo chvíli, keď niektorý spoj má už také veľké oneskorenie, že sa ho nepodarí včas vypraviť na ďalšiu linku. Tento postup je však veľmi drahý, pretože si vyžaduje aj veľké náklady, ktoré súvisia so zamestnávaním dodatočného personálu.
Redaktori magazínu Süddeutsche Zeitung sa v súvislosti s veľkými problémami nemeckej železnice rozhodli vyspovedať niekoľko zamestnancov tamojších dráh. Tí sa až na výnimky zhodli, že terajšia situácia je naozaj zlá. Stav železničnej siete je mizerný a podobne je to aj s náladou vo vnútri spoločnosti Deutsche Bahn.
Oneskorené nemecké vlaky značne trápia aj ostatné európske krajiny. Švajčiarsko kvôli tomu pristúpilo k opatreniu, ktoré spočíva v tom, že nadmerne oneskorené vlaky z Nemecka na svoje koľaje nepúšťajú, aby nenarušovali švajčiarsku železničnú dopravu.
Kondícia by sa nemeckej železnici mala odhadom vrátiť asi za 1 až 2 roky, ako naznačujú interné prognózy podniku Deutsche Bahn. Do tej doby ale musí cestujúci počítať s celým radom výluk a uzavretých tratí. „V posledných rokoch sa skutočne málo modernizovalo. Nedostatočne sa investovalo,“ potvrdzuje Philipp Nahl, ktorý stojí na čele spoločnosti DB Infrago, dcérskej firmy Deutsche Bahn.
Vedenie Deutsche Bahn sľúbilo, že do roku 2030 zrekonštruuje celkom 40 železničných úsekov s celkovou dĺžkou 4 tisíc kilometrov. Celkovo tieto opravy vyjdú na 40 miliárd eur. Nemecký železničný podnik sľubuje, že investícia by mala zabezpečiť efektívnu a rýchlu dopravu. Financie pre zvyšných 39 zámerov ale ešte nie sú zo 100 percent zaistené.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies