Projekt širokorozchodnej trate by sa dal realizovať do roku 2025 - Doprava Predĺženie širokorozchodnej trate z Košíc do Viedne prinesie Rakúsku ročne asi 120 miliónov eur a 3000 stálych pracovných miest. Uviedol to šéf Rakúskych spolkových železníc (ÖBB)
Predĺženie širokorozchodnej trate z Košíc do Viedne prinesie Rakúsku ročne asi 120 miliónov eur a 3000 stálych pracovných miest. Uviedol to šéf Rakúskych spolkových železníc (ÖBB) Christian Kern pre dnešné vydanie WirtschaftsBlattu.
Spoločný projekt Ruska, Ukrajiny, Slovenska a Rakúska by sa mohol zrealizovať do roku 2025 za 6,36 miliardy eur. Len samotná plánovacia fáza bude stáť viac ako 100 miliónov eur.
Do konca tohto roka by mala byť vypísaná na európskej úrovni súťaž na vypracovanie záverečnej štúdie o realizovateľnosti projektu.
V prípade, ak bude logistické centrum trate vybudované v Rakúsku, bude treba podľa Kerna zabezpečiť, aby sa náklad dopravoval ďalej po koľajniciach, a nie po cestách. Ak by sa dopravoval ďalej po železnici, Rakúšania by museli zvýšiť priepustnosť tratí v okolí Viedne a v Štajersku.
Kern je presvedčený, že ak sa dostane širokorozchodná trať (1520 mm) až do Rakúska, bude príspevkom "k posilneniu železničnej dopravy v Európe".
Doteraz je podiel železnice na preprave tovarov z Ázie do Európy takmer nulový, zabezpečuje sa loďami. Aby sa podiel železnice zvýšil, musí sa prepravný čas medzi Čínou a Európou skrátiť z terajších 23 asi na 10 dní.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies