PSA Peugeot Citroën a General Motors podpísali dohody o spolupráci - Svet General Motors (GM), ktorému patrí v Nemecku automobilka Opel, a francúzsky koncern Peugeot sa dostali v spolupráci ďalej. Informujú o tom agentúra DPA a nemecký spravodajský portál
General Motors (GM), ktorému patrí v Nemecku automobilka Opel, a francúzsky koncern Peugeot sa dostali v spolupráci ďalej. Informujú o tom agentúra DPA a nemecký spravodajský portál manager magazin. Vedenia oboch spoločností dnes oznámili, že koncerny spolu vyvinú tri modely automobilov. Prvé z nich majú zísť z montážnych liniek v roku 2016. Koncerny rokovali o kooperácii od februára tohto roku.
V správe uvádzajú, že príslušné dohody už podpísali. Podľa nich budú spoločne nakupovať aj výrobný materiál a autokomponenty.
Pred dvoma mesiacmi sa ešte hovorilo o spolupráci na štyroch modeloch. Opel a Peugeot v južnej Európe v poslednom období silno pociťujú pokles záujmu o ich produkciu. Prejavuje sa aj vo zvyšovaní ich bilančnej straty.
Viacmesačné rokovania Opela a Peugeotu sa mali v novembri údajne prerušiť. Ich pozastavenie vyvolala nielen zhoršená finančná situácia francúzskeho výrobcu, ale aj to, že francúzska vláda žiadala za svoje garancie koncernu, aby sa vzdal zámeru prepúšťať.
Peugeot totiž v júli rozhodol, že prepustí 8000 zamestnancov a závod pri Paríži zruší. Minulý týždeň jeho odborári informovali, že vedenie pripravuje vo Francúzsku zníženie počtu pracovných miest o ďalších 1500 pracovníkov. Odborári však dodali, že nedôjde k prepúšťaniu ľudí pre nadbytočnosť, iba sa prestanú obsadzovať uvoľnené pracovné pozície.
Odborári v Nemecku i vo Francúzsku sa obávali, že ak budú firmy spolupracovať, nadbytočných ľudí bude v ich prevádzkach viac, než sa doteraz odhadovalo. Opel minulý týždeň oznámil, že v roku 2016 zruší výrobu vo svojom bochumskom závode a prepustí všetkých jeho 3000 zamestnancov.
V čerstvo podpísaných dohodách sa uvádza, že partneri vyvinú modely väčších vozidiel pre Opel, jeho britskú sesterskú značku Vauxhall a pre PSA Peugeot Citroën. Budú pracovať aj na podvozku pre autá s nízkym obsahom emisií vo výfukových plynoch. Vzdali sa však zámeru zdokonaliť model Insignia, ktorý vyrába Opel.
Spoločný nákup sa spočiatku obmedzí len pre výrobu v Európe. GM a PSA sa dohodli, že na materiál a autokomponenty vynaložia ročne 125 miliárd USD (93,97 miliardy eur).
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies