Do kín vkročili Influencerky, ktoré sú za lajk ochotné urobiť čokoľvek! Nový film sleduje tajný život úspešných internetových celebrít a odhaľuje odvrátenú stránku Instagramu. Na slávnostnej premiére Netky vyspovedali herečku Broňu Kováčikovú, finalistku zo šou Ruža pre nevestu Nikoletu Julinyovú aj odborníka na ženskú krásu Jozefa Oklamčáka!
Snímka Influencerky ukazuje rozdiel medzi sociálnymi sieťami a skutočným životom a negatívne dopady popularity a ide o prvý poľský film s podobnou témou. Vo filme účinkuje mnoho svetových internetových celebrít – model a tvár značiek Campari, Bvlgari či Aston Marin – Kevin Lutolf (2 mil. sledovateľov), modelka Anna Maria Olbrycht (320-tisíc sledovateľov), influencerky Barbara Sarah Szczypiór „Barbeliciouss“ (591-tisíc sledovateľov), Mrs. Lillyy (280-tisíc sledovateľov) a dokonca aj jedna z tvárí spomínanej snímky Dievčatá z Dubaja Olga Kalicka (431-tisíc sledovateľov). Aj v slovenskom znení si diváci a diváčky vypočujú osobnosti, ktoré vedia, čo Instagram dokáže. Svoj hlas prepožičala filmu speváčka, tanečnica a herečka Alžbeta „Zea“ Ferencová (77 500 sledovateľov), obľúbená moderátorka šou Nákupné maniačky Ema Fajnor (70 300 sledovateľov) a aj herečka Vlastina Svátková (41 700 sledovateľov).
„Ak neviete kto ste a čo chcete prezentovať, môžete sa v tomto svete veľmi rýchlo stratiť. Influencerstvo nie je môj primárny záujem. Ja som Instagram vždy chcela využívať v rámci hudby, spevu a herectva a v rámci toho, čo robím a inšpirovať ľudí. Ak sa mi to darí, tak som influencerka,“ vysvetľuje Zea, ktorá sa na Slovensku preslávila najmä ako Iveta z Trebišova. Sociálne siete majú podľa nej aj svoje výhody. Ona sama má na konte takmer 80-tisíc sledovateľov, spolupracuje s najluxusnejšími značkami, no za influencerku sa Zea považuje len čiastočne.
„Ak šírite dobré hodnoty a správne veci, môžete ovplyvniť mladých ľudí a nasmerovať ich, ak sú možno v niektorých situáciách stratení. Plusom je v súčasnosti aj reálny finančný príjem. Odporúčam, aby to nemali iba ako jediný plán, pretože svet sa rýchlo mení a o rok sa nejaký marketing cez influencerov môže rýchlo skončiť. Takže radím záložný plán, alebo aby bol ten marketing v rámci niečoho iného, čomu sa venujú, napríklad v rámci spevu, tanca či herectva,“ dodáva Zea.
Podľa obľúbenej moderátorky Emy Fajnor je základom mať povahu a sklony k workoholizmu.
„Pretože ty budeš sama sebe určovať pracovný čas a pedantnosť výkonu a sama budeš mať zodpovednosť za to, či sa ti darí alebo nedarí. Musíš zahodiť hanbu. Mať nadhľad nad sebou, nespochybňovať sa, mať odosobnený úsudok, vedieť vyhodnotiť, či si urobila správnu vec, musíš dbať na to, ako sa prezentuješ, dávať pozor na to, čo hovoríš. Pretože ty si sebe riaditeľom, zamestnancom, právnikom, takže zastupuješ všetky pozície v agentúre. A najmä, musíš samu seba brať seriózne už od začiatku. Ak ty nebudeš k tomu pristupovať seriózne a profesionálne, nikto iný ťa tak brať nebude. Treba si nastaviť cieľ a každý deň na ňom pracovať,“ vysvetľuje Ema Fajnor.
Vo filme vychádzajúca internetová hviezdička Zosia s prezývkou Just Sophie pristihne svojho priateľa Komfiho pri tom, ako ju podvádza. Samozrejme, nie je jediná, komu sa to stalo. Vo väčšine ostatných prípadov však nevera nepobaví státisíce sledovateľov, ktorých populárny youtuber a hráč nazbieral. Po takomto „zážitku“ je ideálne odísť niekam ďaleko a vyčistiť si hlavu, najlepšie ku kamarátke Viole, pretože od nej nič nehrozí. Hoci vo svete influencerov si nikto nemôže byť istý! Ľudia chcú krv, takže potrebujete drámu. A veľa platených spoluprác – s módnymi reťazcami, kozmetickými firmami, výrobcami výživových doplnkov a niekým, kto sponzoruje nezabudnuteľnú babskú jazdu.
„Vo filme nájdeme prekvapivo to, čo nenájdeme na instagrame. Zákulisie sociálnych sietí, ale aj praktiky, ako sa získava milión sledovateľov za rok. Ja ako marketér som sa pozerala na to, či to je vôbec reálne, ale tam sa práve vysvetľujú techniky a to veru nie je dobrá cesta. Zároveň sa vo filme ukazujú aj tie emočné stavy, zúfalstvo, aj osamelosť,“ vysvetlila pre Netky Tamara Gončárová - expertka na sociálne siete.
Zakladateľ Miss Slovensko a prezident ČESKOSLOVENSKÉHO LEVA Jozef Oklamčák sa za influencera nepovažuje. Influencerkami sú ale mnohé súťažiace a výherkyňe súťaže Miss.
„Ja mám rád prirodzené ženy, ako sa vraví tak ako ich Pán Boh stvoril. Mala by byť vysoká, mať dlhé nohy, krásne dlhé vlasy. Musím priznať, že mám radšej blond. A prirodzená, žiadne tetovania a žiadne umelé zásahy,“ prezradil Netkám svoju predstavu krásnej ženy Jozef Oklamčák, zakladateľ Miss Slovensko a prezident ČESKOSLOVENSKÉHO LEVA.
Influencerky čoskoro zistia, že luxusná dovolenka v prímorských letoviskách nie je úplne zadarmo. A často si to vyžaduje nielen ostré lakte, ale aj poriadnu dávku sebazaprenia, aby ste nakŕmili algoritmy sociálnych sietí, aby dosah a počet lajkov neustále rástol. Alebo drogy. Pod vrstvou filtrov sa začína odhaľovať realita bez príkras a vidina dokonalého sveta, do ktorého Just Sophie tak veľmi chcela patriť, sa rozplýva... Film Influencerky uvádza do kín Bontonfilm.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies