BRATISLAVA – V sérii článkov o bratislavskom autosalóne pokračujeme ďalej, no dnes sme si pre vás vybrali auto z trochu iného súdka. Už pri prvom pohľade vás prenesie do úplne iného sveta. Veda a technika jednoducho napredujú míľovými krokmi a Renault nám to aj dokázal.
Renault je francúzska automobilka so sídlom v Boulogne-Billancourt. Vďaka spojeniu s japonským Nissanom a Mitsubishi sa stala štvrtou najväčšou automobilkou sveta. Pod jej koncept spadá aj rumunská Dacia či kórejský Renault Samsung Motors. Pôsobí dokonca aj v pretekárskych súťažiach a v kráľovnej motoršportu F1 disponuje vlastným závodným tímom. Spoločnosť s takýmto zázemím sa preto môže podieľať aj na vývoji automobilov budúcnosti s tisíckami svojich zamestnancov.
Všetci návštevníci Autosalónu 2019 sa hneď na niekoľko minút zastavili pri expozícii značky Renault. Francúzi prišli do Bratislavy s bohatou kolekciou svojich vozov, avšak diváka najviac pútal model Renault Trezor. Dizajnéri sa nechali inšpirovať myšlienkou, že najkrajšie autá sú tie, ktoré majú mužské aj ženské prvky. Keď sa teraz dôkladnejšie pozrieme na tento model, musíme s nimi len súhlasiť.
Základná karoséria pozostáva z uhlíkových a hliníkových vlákien, aby vozidlo vážilo čo najmenej. Znamená to samozrejme menšie opotrebovávanie gúm a nižšiu spotrebu energie. Šesťhranné vetracie otvory s variabilnou geometriou poskytujú chladenie. Predné a zadné osvetľovacie prvky pokrývajú aj šírku automobilu, pričom zadné svetlá využívajú optické vlákna, ktoré sa stáčajú, aby zosilnili svetlo počas brzdenia.
Jednodielne dvere typu Trezor sú najzaujímavejším dizajnovým prvkom, ktorý presahuje šírku automobilu a rozprestiera sa od nosa až po zadnú prepážku. Pre dokonalú aerodynamickosť chýbajú na Trezore aj spätné zrkadlá. Vyriešené je to však kamerami, ktoré vidíte priamo pred sebou na palubnej doske.
Čo sa týka čelného skla, tak to je prepojené aj s bočnými a vodičovi umožňuje maximálny rozhľad. Červená farba interiéru, spoločne s čelným sklom, má navyše vzbudzovať dojem teplého vnútrajška. Celé auto je pokrokové a výnimkou nie sú ani sedadlá. Po nasadnutí sa potopíte do plyšu lemovaného kožou. Palubná doska pred vami je tvorená nosníkmi z červeného dreva. Všetky ovládacie prvky sú prepojené na širokouhlý dotykový displej OLED.
Pánov bude asi zrejme najviac zaujímať, aký motor sa nachádza po týmto „autom budúcnosti.“ Motor funguje na čisto elektrickej báze a pochádza z pretekárskeho vozidla Renault zo seriálu svetového šampionátu Formuly E. Okrem toho využíva pri brzdení systém rekuperácie tzv. Rechargeable Energy Storage System (RESS). A čo to znamená? Energia vyvinutá pri brzdení sa presunie do elektromotora, a tým pádom sa šetrí energia batérie. Elektromotor vie dosiahnuť výkon až 349 koní a s krútiacim momentom 380 Nm zrýchli z nuly na sto za 4 sekundy.
Renault Trezor je koncept a preto sa ďalšie informácie, akými sú nabíjanie batérie či dojazd, bohužiaľ ešte nedozvieme. Spoločnosť však deklaruje, že týmto netradičným dizajnom sa bude inšpirovať pri výrobe niektorých sériových modelov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies