Rezort skúma obnovu nástupišťa v Trnave za vyše 6 mil. eur

NETKY.SK • 2 November 2014, 14:26 • 2 min
Rezort skúma obnovu nástupišťa v Trnave za vyše 6 mil. eur

BRATISLAVA - Ministerstvo dopravy si vyžiadalo od Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) kompletné informácie k spornému prípadu rekonštrukcie nástupišťa na železničnej stanici v Trnave za 6,25 mil. eur.

slovakia

left justify in out

Ako agentúru SITA informoval rezortný hovorca Martin Kóňa, stále nemajú odpovede na viacero otázok, napríklad prečo bývalé vedenie ŽSR v roku 2001 nevybralo dodávateľa diela formou verejného obstarávania. Na prípad nedávno upozornil poslanec NR SR za OĽaNO Igor Matovič s tým, že podľa neho išlo o neuveriteľne predraženú zákazku.

 

"Dielo sa realizovalo na základe zmluvy z roku 2001, posledný dodatok k tejto zmluve bol podpísaný v roku 2011 za vlády Ivety Radičovej," uviedol Kóňa. "Počas pôsobenia súčasného vedenia rezortu dopravy, v roku 2013 bola medzi ŽSR a dodávateľom podpísaná dohoda o vysporiadaní, ktorá zúžila obsah diela oproti pôvodným dohodám," dodal hovorca. 

 

Železnice uviedli, že v rámci rekonštrukcie prvého nástupišťa trnavskej stanice realizovali šesť prevádzkových častí a pätnásť stavebných častí v celkovej cene 6,25 mil. eur. "Sú tam okrem nástupišťa aj zabezpečovacie zariadenie, informačný a kamerový systém, koľaje č. 104 a 106, mobiliár, úprava podchodov, trakčné vedenie, úprava vodovodu a kanalizácie, rozvody a osvetlenie," uviedla hovorkyňa štátneho správcu železničnej infraštruktúry Martina Pavliková. 

 

Podľa cenového posúdenia odborníkom boli podľa ŽSR uvedené ceny porovnateľné s databázami ODIS a Cenkros (oficiálne cenníky stavebných prác) v cenovej úrovni 2013. "Rovnako tak náklady na umiestnenie stavby boli v súlade s cenníkom ODIS. Kompletizačná činnosť bola stanovená v súlade s doteraz platným sadzobníkom UNIKA (oficiálny cenník na projektové práce)," dodala Pavliková. 

 

Práce na železničnej stanici v Trnave uskutočnila bratislavská spoločnosť Texo Partner a.s. na základe zmluvy so ŽSR z 18. júla 2001. Predmetom zmluvy, ku ktorej bolo prijatých deväť dodatkov, bola súborná štúdia budovy železničnej stanice Trnava a prislúchajúcich objektov. Spoločnosť vznikla 14. júna 2001 rozdelením firmy Ikores spol. s r.o. Bratislava a je nástupcom firmy Ikores Slovakia, spol. s r.o. od 10. apríla 2009. Na čele ŽSR v čase uzavretia kontraktu v lete 2001 bol Andrej Egyed a ministrom dopravy Jozef Macejko. 

 

"Rekonštrukcia nástupišťa č. 1 bola realizovaná v súlade s dohodou o vysporiadaní z októbra 2013, ktorá ukončovala zmluvný vzťah medzi zhotoviteľom a objednávateľom, založený zmluvou o dielo ešte z roku 2001," priblížila Pavliková. Dohoda o vysporiadaní zužovala obsah diela, ktoré sa malo zhotoviť len na nevyhnutný objem realizácie objektov a prác. ŽSR nemajú dokumentáciu k obstaraniu uvedenej zmluvy. V čase uzatvorenia zmluvy v roku 2001 bola povinnosť uchovávať dokumentáciu o verejnom obstarávaní počas štyroch rokov od uplynutia lehoty viazanosti, teda termínu, dokedy je potrebné uzatvoriť zmluvu.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Redakcia Netky



Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies