BRATISLAVA - Dlhodobé uzavretie škôl a následná podoba dištančného vzdelávania vzbudzuje obavy o budúcnosť dieťaťa u 77 percent rodičov. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus pre stranu Spolu - občianska demokracia (Spolu-OD), ktorý sa uskutočnil od 22. do 25. januára. Vzorku tvorilo 500 rodičov a 500 ich detí na druhom stupni základných škôl (ZŠ) s prístupom na internet.
O svoju budúcnosť sa v tejto súvislosti bojí 50 percent detí. Žiadne obavy o budúcnosť dieťaťa v súvislosti s uzatvorením škôl a následným dištančným vzdelávaním nemá 23 percent rodičov, o svoju budúcnosť sa nebojí 47 percent detí.
"Prieskum prebiehal z dôvodu protipandemických opatrení výhradne online. Čísla by boli radikálne horšie, keby sme doň zahrnuli aj desaťtisíce detí, ktoré nemajú prístup k online výučbe alebo sa nevzdelávajú už niekoľko mesiacov vôbec," upozornil na sociálnej sieti predseda Spolu Juraj Hipš.
„V prieskume sme sa pýtali iba rodičov, ktorých deti majú prístup k online vzdelávaniu. Čísla by boli radikálne horšie, keby sme doň zahrnuli aj rodičov a deti, ktoré sa vzdelávali iba prostredníctvom pracovných listov alebo nemali ani to šťastie a od októbra sa neučili vôbec,“ zdôraznil na dnešnej tlačovej konferencii predseda Spolu. Strana zároveň žiada, aby sa školy otvárali bezpodmienečne ako prvé, hneď ako to pandemická situácia dovolí.
RODIČIA AJ DETI MAJÚ OBAVY O BUDÚCNOSŤ. PODÁVAME POMOCNÚ RUKU. Až 77% rodičov má obavy o budúcnosť svojho dieťaťa z...
Uverejnil používateľ Juraj Hipš Utorok 2. februára 2021
Z hľadiska nadobúdania nových vedomostí považuje vzdelávanie na diaľku za horší spôsob 76 percent rodičov a 58 percent detí. Dištančné vzdelávanie považuje za lepší spôsob šesť percent rodičov a 12 percent detí. Z prieskumu vyplýva, že 44 percent rodičov má obavy, že ich dieťa bude mať značné problémy najmä v dôležitých predmetoch, akými sú jazyky a matematika. Rodičia sa tiež boja, že dieťa bude mať značné problémy vo všetkých, respektíve väčšine predmetov (37 percent) alebo bude mať problémy v komunikácii s inými ľuďmi (35 percent). Najviac detí, a to 36 percent, sa bojí, že budú mať značné problémy v jazykových predmetoch a matematike.
Hipš doplnil, že v prieskume sa tiež pýtali, aké opatrenia by sa mali spraviť, aby sa vyrovnali rozdiely vo vzdelávaní medzi deťmi po otvorení škôl, „pretože dnešná situácia rozdiely medzi deťmi zásadne prehlbuje“. S povinným doučovaním počas vyučovacieho týždňa, šitým na mieru dieťaťa na dobehnutie zameškaného učiva, súhlasí 64 percent rodičov a 39 percent detí. So skrátením letných prázdnin na dobehnutie zameškaného učiva súhlasí 36 percent rodičov a 12 percent detí. S povinným celoštátnym opakovaním ročníka pre všetkých žiakov na druhom stupni ZŠ súhlasí 25 percent rodičov a 15 percent detí. Nesúhlasí 73 percent rodičov a 82 percent detí.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies