BRATISLAVA - Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí (MZVaEZ) SR ponúklo podnikateľom a firmám možnosť podieľať sa na historicky prvom predsedníctve Slovenska v Rade Európskej únie formou sponzorstva. Slovenské predsedníctvo v Rade EÚ podporilo 13 sponzorov. Informoval o tom odbor pre komunikáciu a prezentáciu MZVaEZ SR.
Najvýznamnejšími sponzormi SK PRES sú spoločnosti Microsoft Slovakia, Peugeot Slovakia a Citroën Slovakia. Microsoft dodáva softvér v podobe licencií Microsoft Office 365 plán Enterprise 5 spolu s novými aplikáciami. Dvadsať modelov Peugeot Traveller a dvadsať áut typu Citroën Spacetourer bude slúžiť na prepravu zahraničných delegácií. Vozidlá bude možné počas predsedníctva vidieť najmä v Bratislave, v blízkosti dejísk predsedníckych podujatí – budovy Reduty, na Župnom námestí a pri hoteli Bôrik.
Ďalšími sponzormi sú spoločnosti Orange Slovensko a Ardaco, ktoré zabezpečujú telekomunikačné služby, spoločnosť ESET - dodávateľ antivírusových licencií či výrobcovia nealkoholických nápojov Kofola a Slovenské pramene a žriedla. Pohonné látky pre potreby predsedníctva poskytne Slovnaft. Dodávateľom alkoholických nápojov sú Slovenské združenie výrobcov piva a sladu, Víno Mrva & Stanko a St. Nicolaus. Formou sponzorstva sa na predsedníctve podieľa aj spoločnosť Smart Logistics zabezpečujúca špedičné a prepravné služby.
Tento spôsob spolupráce je podľa MZVaEZ SR prínosný pre obe strany. Sponzorstvo znamená úsporu verejných prostriedkov, pre firmy je takáto forma podpory možnosťou ako prezentovať seba a svoje produkty či služby pred zahraničnými delegáciami, médiami aj verejnosťou. Sponzorstvo je zaužívaná prax predsedajúcich krajín a vďaka nemu Slovensko ušetrilo celkovo viac ako 360.000 eur.
MZVaEZ pripomenulo, že verejné výzvy na predloženie sponzorských ponúk v oblasti cateringu, dopravných prostriedkov, prepravných služieb, počítačovej techniky či telekomunikačných služieb zverejnilo ministerstvo na svojej webovej stránke v októbri 2015.
"Naše historicky prvé predsedníctvo v Rade Európskej únie je udalosť celospoločenského významu. Našou snahou bolo zapojiť do jeho príprav a realizácie širokú verejnosť a ďalších partnerov. Firmy, ktoré sa do nášho predsedníctva zapojili prostredníctvom sponzoringu, nepochybne prispejú k jeho úspechu," povedal minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies