PEKING/SIN-ŤIANG – Čínsky Peking a Sin-ťiang je od 12. do 17. októbra dejiskom 6. ročníka Svetového mediálneho summitu. Prišlo naň vyše 500 zástupcov z 208 svetových médií, vládnych agentúr medzinárodných organizácií a ďalších inštitúcií celkovo zo 106 krajín a regiónov. Summit spoločne zorganizovali štátna čínska tlačová agentúra Xinhua a ľudová vláda Ujgurskej autonómnej oblasti Sin-ťiang v Číne.
Na tomto prestížnom summite je zastúpených veľa oficiálnych štátnych agentúr z krajín celého sveta. Je tu napríklad Xinhua News Agency, ale aj Reuters, CNN, Associated Press, AFP, Polish News Agency, TASS, Russia Today, Kyodo News, nechýbajú ani Al Jazeera, The Hindu, ATV Media Group, China Media Group, People's Daily, Economic Daily, China Daily, China News Service, Guangming Daily a ďalšie.
Na svetovom summite, ktorý sa nesie pod mottom „Umelá inteligencia a transformácia médií“ sa uskutočňujú rozsiahle a podrobné diskusie na tieto zásadné témy:
Analyzujú sa príležitosti a výzvy, ktoré prináša rýchly rozvoj technológie umelej inteligencie (AI) pre globálny mediálny priemysel.
Skúma sa úloha a zodpovednosť médií v novom kole technologickej revolúcie a priemyselnej transformácie.
Diskutuje sa o tom, ako lepšie rozprávať príbeh globálnej modernizácie na podporu spoločného rozvoja.
Ako sa uvádza v zverejnenom spoločnom vyhlásení k 6. Svetovému mediálnemu summitu, AI sa rýchlo rozvíja na celom svete, čo má zásadný vplyv na hospodársky a sociálny rozvoj krajín a pokrok civilizácie. Prináša však aj celý rad nepredvídateľných rizík a výziev.
Riadenie AI úzko súvisí s osudom celého ľudstva a je spoločným problémom, ktorému čelia krajiny na celom svete. Vyžaduje si zmysluplný dialóg na podporu konsenzu, využitie príležitostí a spoločné prekonávanie výziev.
Globálne médiá by mali slúžiť ako most pre medzinárodné spoločenstvo, aby sa chopilo príležitostí a riešilo výzvy spojené s rozvojom AI.
Globálne médiá by mali racionálne využívať najnovšie technológie umelej inteligencie, inovovať modely zhromažďovania a šírenia správ, urýchliť inteligentnú a digitálnu transformáciu, zdôrazňovať, ako umelá inteligencia posilňuje udržateľný rozvoj.
Podporovať by mali tiež umelú inteligenciu pre globálny rozvoj a blaho ľudstva s cieľom vytvoriť inteligentnejšiu budúcnosť pre všetky krajiny.
Tvárou v tvár rýchlemu rozvoju technológie AI by globálne médiá mali vždy dodržiavať novinársku etiku a profesionálne normy, šíriť pravdivé, objektívne, komplexné a spravodlivé spravodajské informácie pre publikum, odmietnuť využívanie technológie AI na výrobu falošných správ alebo šírenie fám a chrániť autoritu a dôveryhodnosť médií.
Summit má podporiť konsenzus a prehĺbiť výmeny a spoluprácu medzi svetovými médiami. Má prispieť k tomu, aby sa krajiny podelili o úspechy v oblasti rozvoja AI, aby mohli spoločne pokračovať vo vysokokvalitnom rozvoji. Kolektívna sila médií podporí budovanie spoločenstva so spoločnou budúcnosťou pre ľudstvo a prispeje k tomu, aby sa svet stal lepším miestom.
Svetový mediálny summit predstavuje dôležitú platformou pre výmeny a spoluprácu na vysokej úrovni v globálnom mediálnom sektore, konštatuje sa na záver vyhlásenia.
Aj dnes vystúpilo veľa rečníkov, ktorí sa venovali aktuálnym témam. Prinášame vám ich zoznam i krajiny, z ktorých na summit prišli.
Ako skonštatoval jeden z rečníkov, „summit poskytuje veľmi kvalitnú platformu pre médiá, rúca ideologické a geografické hranice, posilňuje vzájomné porozumenie medzi nimi. Podporuje tiež zdieľanie technológií a otvára nové kapitoly pre lepšiu budúcnosť.“
Vo svojom vystúpení sa tiež venoval medzinárodnej spoločnosti China Petrochemical, ktorá aktívne praktizuje koncept čistej energie a zdravého života. Podotkol, že „naše životy plynú bezprecedentne rýchlo a mediálny priemysel je dôležitý pre šírenie vášho poslania. Bude tiež čeliť dôležitým rozhodnutiam a zmenám v odvetviach. popredným svetovým chemickým konceptom.“
Dodal tiež, že „Čína neustále urýchľuje pokrok v prechode na ekologickú a nízkouhlíkovú transformáciu. Cieľom krajiny je stať sa zelenou a znižovať uhlíkovú stopu.“
A na záver dodal: „Kladieme dôraz na znižovanie plynových emisií a výrobu zelenej elektriny využívajúc slnečné svetlo. Stratégiou je teda priemysel obnoviteľnej energie reprezentovaný veternou energiou a fotovoltaikou, využívanie elektromobilov, ako aj vodíka."
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies