Aj napriek jednoduchej grafike ponúka hra Minecraft mnoho možností, medzi ktoré patria napríklad stovky receptov, interakcia, boj s mobmi alebo len jednoducho skúmať svet.
We trained a neural network to competently play Minecraft by pre-training on a large unlabeled video dataset of human Minecraft play and a small amount of labeled contractor data. https://t.co/a2pyBqvLvg pic.twitter.com/XbqtwQSTwU
— OpenAI (@OpenAI) June 23, 2022
Nezisková spoločnosť OpenAI, ktorej spoluzakladateľom je jeden z najbohatších mužov sveta Elon Musk, uviedla štúdiu o tréningu neurálnej siete, ktorá dokáže reagovať a „hrať“ Minecraft pomocou Video PreTraining (VPT) na neoznačenom súbore video údajov hraní Minecraftu bežných hráčov. Vďaka spomínanej spoločnosti sa umelá inteligencia „naučila hrať“ Minecraft po zhliadnutí 70 000 hodín YouTube videí.
Neurálna sieť sledovala, ako ľudia túto hru hrajú. Naučila sa tak základné a všetky správne interakcie so svetom. Sem patria interakcie ako sú zbieranie materiálov, craftovanie, plávanie, preskočenie prekážky, ale aj boj o prežitie a podobne. Neurálna sieť sa postupne naučila základné princípy hry. Všetky tieto poznatky vykonáva pomocou simulovaných vstupov myši a klávesnice.
OpenAI’s New Transformer Model Mastered Minecraft by Using Unlabeled Videos https://t.co/uPPdzdzfgO. #DL #AI #ML #DeepLearning #ArtificialIntelligence #MachineLearning #ComputerVision #AutonomousVehicles #NeuroMorphic #Robotics
— Deep_In_Depth (@Deep_In_Depth) July 11, 2022
Zaujímavosťou je, že na vyrúbanie stromu je potrebných okolo 280 akcií a 14 sekúnd. AI sa podarilo získať diamanty a následne tak vyrobiť diamantový Pickaxe (krompáč) ešte rýchlejšie, než niektorým hráčom.
Unlike last year, we encourage you to fine-tune @OpenAI’s VPT agent using human feedback! This model was trained on a massive dataset of human @Minecraft play. See this blog post https://t.co/vYo9Xtisgp to learn about their method. [3/10] pic.twitter.com/EH8FOjXI7E
— MineRL Project (@minerl_official) July 22, 2022
Nie je po prvý raz, kedy použili umelú inteligenciu od spoločnosti OpenAI v digitálnej hre. Azda najvýznamnejším momentom bolo jej využitie na e-športovej scéne. AI si zmerala sily s e-športovým hráčom v hre Dota 2. Umelej inteligencii sa počas tohto zaujímavého experimentu podarilo zvíťaziť.
We're releasing "Dota 2 with Large Scale Deep Reinforcement Learning", a scientific paper analyzing our findings from our 3-year Dota project: https://t.co/6sMjRNzFXN
— OpenAI (@OpenAI) December 13, 2019
One highlight — we trained a new agent, Rerun, which has a 98% win rate vs the version that beat @OGEsports. pic.twitter.com/1kWvXwBHHp
Možno vás zaujme: TECHNIKA Jedna etapa končí a druhá sa začína. Aký je plán vývoja OS Windows?
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies