Súťaž o najrýchlejší elektromobil sa stal oveľa napínavejší, boj medzi dvoma hlavnými favoritmi je totiž doslova o prsia.
Ako sa pozná najrýchlejší elektromobil? Medzi expertmi panuje zhoda, že čísla na tachometri sú v podstate nič nehovoriace, rozhoduje prax. A tou je cieľ zájsť čo najrýchlejšie okruh na slávnej nemeckej dráhe Nürburgring.
V auguste sa tam prešiel prvý elektromobil od Porsche, Taycan Turbo, a rovno ukázal, že nemecké ruky si vedia poradiť nielen s klasickými motormi, ale aj s tými elektrickými.
Update: Tesla Motors have just been spotted racing this Model S around the Nürburgring in an effort to beat the new Porsche Taycan Turbo's time.
— Gavin Shoebridge (@KiwiEV) September 12, 2019
The #Porsche did an incredible 7:42. Have #Tesla bitten off more than they can chew? Even with their "Plaid" model, it'll be tough. pic.twitter.com/6VzkMAQ4cv
Auto tam totiž dokázalo odjazdiť okruh v čase 7:42 a zapísať si tak rekord najrýchlejšieho štvordverového elektromobilu. Lenže potom sa na okruhu objavila Tesla...
Nie je to zatiaľ oficiálne, ale model S dokázal okruh prejsť v čase 7:23 - čo by znamenalo, že pokoril rekord Porsche. Ak sa to potvrdí, môžu sa fanúšikovia Elona Muska radovať, dvadsať sekúnd je totiž niečo, čo sa prekonáva naozaj ťažko.
Klebety alebo pravda?
Zásadné na tom samozrejme je, či je táto informácia pravdivá. Pochádza z dvoch od seba nezávislých zdrojov. Prvým je dobre známy nemecký fotograf a fanúšik motošportu Stefan Bauldauf, ktorý na Nürburgring fotí často a rád, pretože tu prebiehajú testy väčšiny nemeckých noviniek.
Druhým zdrojom sú nemeckí novinári z magazínu Auto Motor und Sport. Oba zdroje síce merali čas na obyčajných stopkách, ale dospeli k rovnakému času.
Teslu mal riadiť Thomas Mutsch, ktorý má s týmto okruhom veľa skúseností a drží na ňom niekoľko rekordov, pomáhali mu ďalší dvaja skúsení pretekári.
Všetky odborné weby sa zhodujú, že prekonať existujúci rekord o takmer dvadsať sekúnd je niečo úplne "šialeného" - tento výraz používajú aj inak veľmi zdržanliví nemeckí novinári.
Tento rozdiel vyvoláva ale niekoľko otázok - predovšetkým, aký typ Tesly tu ľudia použili? Ak to mala byť klasická sériová Tesla Model S P100D, tak je to takmer neuveriteľné.
Tesla Model S P100D+ at Nürburgring
— Vincent (@vincent13031925) September 12, 2019
Yes, it’s right. A Model S P100D+
A new Model with better performance?
It’s getting more interesting now!! 😆😆😆$TSLA #Tesla #ModelS #P100D+ pic.twitter.com/TpBnpryWSo
Alebo to môže znamenať, že rekord zlomila nejaká úplne nová verzia Tesly, ktorá by ale ešte ani nemala existovať, napríklad špekulovanie o P100D +.
Tesla Model S P100D+ Plaid Gets Charged By New Supercharger At Nurburgring -->https://t.co/9LEDXNWQOI pic.twitter.com/mAFA7eK5AQ
— InsideEVs (@InsideEVs) September 18, 2019
Veľkú, a zrejme zásadnú, úlohu môžu zohrávať aj pneumatiky, podľa snímok sa zdá, že Tesla používa závodné, zatiaľ čo Porsche použilo štandardné.
VIDEO: Vodič Tesly zaspal za volantom: Auto si takto poradilo samo
Ďalší rekord pre Muska: Táto Tesla už 3x došla na Mesiac
Nemeckým novinárom zástupcovia Tesly oznámili, že na okruhu strávia ešte niekoľko týždňov a počas nich sa pokúsia o oficiálne pokorenie rekordu. Máme sa na na čo tešiť!
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies