BRATISLAVA - Aj napriek vojne na Ukrajine, rastu cien energií či rekordnej inflácii topmanažéri značkových výrobcov rok 2022 hodnotia ako úspešný.
Vyplýva to z kontinuálneho prieskumu medzi manažérmi spoločností, ktoré sú členmi Slovenského združenia pre značkové výrobky. Vyhliadky na rok 2023 sú mierne optimistické, no miera optimizmu je najnižšia od roku 2018. Pozitívne hodnotia najmä uvoľnenie pandemických opatrení a uvádzanie inovácií. Prieskum odhalil, že až takmer 84 percent firiem predpokladá, že z pohľadu zamestnávania bude nový rok rovnaký ako rok 2022. Informovalo o tom v tlačovej správe Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV).
„Vývoj na Slovensku je podľa viac ako troch štvrtín topmanažérov značkových výrobcov porovnateľný s dianím v iných európskych krajinách, len približne 5 percent je presvedčených, že vývoj na Slovensku je horší ako inde v Európe. Dokazuje to, že medzinárodné spoločnosti čelia podobným problémom aj v susedných krajinách,“ konštatoval predseda predstavenstva SZZV Martin Mittner. Optimistický výhľad na rok 2023 je vo firmách spojený s výhľadom náboru nových zamestnancov a so zvýšením výdavkov na reklamu. Obavy u topmanažérov vyvoláva vysoká inflácia, šetrenie v slovenských domácnostiach a ťažko predvídateľné regulačné prostredie.
„V rámci prieskumu sme sa aj vzhľadom na rast nákladov zaujímali, do akej miery ovplyvní vysoká inflácia plánované projekty v oblasti udržateľnosti. Pozitívom je, že takmer dve tretiny hovoria, že táto situácia nebude mať vplyv, prípadne bude viesť k navýšeniu investícií do takýchto projektov,“ komentoval výkonný riaditeľ SZZV Ľubomír Tuchscher. Manažéri značkových výrobcov v prieskume konštatovali, že už s plným návratom do kancelárií, teda s päťdňovým týždňom nepočítajú, väčšina firiem plánuje v roku 2023 fungovať hybridne.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies