Toyota prestane sponzorovať olympiády. Japonská automobilka nebola spokojná s tým, ako Medzinárodný olympijský výbor jej peniaze využíval, uviedli zdroje agentúry Kjódó. Sponzorská zmluva Toyote uplynie po tohtoročnej olympiáde v Paríži.
Firma uzavrela zmluvu v roku 2015. Jej hodnota sa uvádzala na 835 miliónov dolárov a považovala sa za najväčšiu sponzorskú zmluvu pre olympijský výbor.
Toyota sa podľa agentúrnych zdrojov domnieva, že peniaze „neboli efektívne využité na podporu športovcov a propagáciu športu“.
Automobilka už stiahla svoju olympijskú reklamu v roku 2021, keď sa konali olympijské hry v Tokiu posunuté pre pandémiu covidu-19. Zdôvodnila to vtedy náladami v japonskej verejnosti, ktorá bola proti konaniu hier.
Výbor získava väčšinu svojich príjmov z predaja vysielacích práv (61 percent) a zo sponzoringu (30 percent).
V poslednom štvorročnom cykle, ktorý sa skončil hrami v Tokiu, mal MOV celkové príjmy 7,6 miliardy dolárov. Najväčších 15 sponzorov MOV zaplatilo v tomto období viac ako dve miliardy dolárov.
Nemecký týždenník Der Spiegel sa domnieva, že výbor si po odstúpení Toyoty nájde pre sponzoring inú automobilku. Ďalší hlavní sponzori olympijských hier sú firmy AB InBev, Airbnb, Alibaba, Allianz, Atos, Bridgestone, Coca-Cola, Deloitte, Intel, Omega, Panasonic, P&G, Samsung a Visa.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies