Pod značkou Hino Motors začnú v Japonsku jazdiť vodíkové nákladné vozidlá, a to ako zásobovanie pre Toyotu i ako štandardné nákladiaky v logistických firmách. Testovanie má začať na jar roku 2022.
Elektromobily s energiou uloženou v batériách nie sú kvôli dojazdu a dobe nabíjania vhodné na použitie v ťažkých nákladných vozidlách. Rad automobiliek, ktoré sa zaoberajú týmto odvetvím cestnej dopravy, teda vzhliada k vodíku. Hyundai prišiel so zaujímavým konceptom.
Aktuálne ohlásené testovanie však bude prebiehať v Japonsku a v oveľa väčšom meradle. Na teste sa podieľajú firmy Asahi Group, Seino Transportation, NEXT Logistics a Yamato Transport a vodíkové nákladné autá budú používať jednoducho ako bežné dieselové nákladiaky.
Trials of #heavyduty #fuelcell trucks are to commence spring 2022. This effort aims to accelerate use of #FCETs to reduce CO2 emissions & contribute to development of a #sustainable society. https://t.co/Doz0vwQ9gz #AsahiGroup #seinocorporatio #NLJ #YamatoTransport #Hino #Toyota pic.twitter.com/0cVubSoj01
— Toyota Motor Corp. (@ToyotaMotorCorp) October 13, 2020
Okrem toho bude vozidlá využívať tiež Toyota na prepravu dielov. S vodíkovými palivovými článkami budú jazdiť nákladiaky značky Hino, ktorá je jednou z dcérskych firiem Toyoty.
Cieľom je samozrejme zníženie emisií CO2 z dopravy. Podľa tlačovej správy automobilky sa ťažké nákladné autá a autobusy podieľajú 70 percentami na všetkých emisiách CO2 úžitkových áut v Japonsku.
Trojnápravové nákladné vozidlo Hino PROFIM, ktoré bude jazdiť na vodík, má mať dojazd približne 600 km na jedno naplnenie nádrže. Jeho celková hmotnosť je 25 ton, automobilka neuvádza, výkon a krútiaci moment elektromotora, ktorý bude poháňať kolesá.
Okrem toho pracuje aj na ťahači triedy 8, teda najvyššej triedy s celkovou hmotnosťou vozidla či súpravy nad 33-tisíc libier. Základ je tiež vo vozidle značky Hino - model z rady XL, ktorá bola tento rok modernizovaná. Prototyp má byť prezentovaný v roku 2021.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies