BRATISLAVA - Obdobie kovidových lockdownov prialo e-shopom. Rast odvetvia e-commerce zbrzdila až vojna na Ukrajine a následná inflácia. Rast cien dnes majiteľom a prevádzkovateľom e-shopov spôsobuje veľké problémy. Najvhodnejším riešením v aktuálnej situácii je hľadanie možností znižovania prevádzkových nákladov, čo môže pomôcť aj zvýšiť konkurenčnú výhodu elektronického obchodu.
Znižovanie nákladov na prevádzku je nový trend spojený s krízou a rastúcou infláciou. Po období vysokých tržieb zažívajú obchodníci šok v podobe poklesu objednávok. Podľa dát spoločnosti Upgates zaznamenalo slovenské e-commerce v treťom kvartáli medziročný prepad až o 9 %.
Tí, ktorí výške prevádzkových nákladov, v snahe získať konkurenčnú výhodu, doteraz pozornosť nevenovali, tak teraz musia robiť, aby sa dokázali udržať na trhu.
Viac než dve tretiny obchodníkov využívajú možnosť prenájmu e-shopu na konkrétnej platforme. Ide o jednoduché riešenie, ktoré umožňuje určitú mieru personalizácie e-shopu pri nízkych mesačných nákladoch.
„Oplatí sa skontrolovať, či e-shopovej platforme podnikateľ neplatí viac, než je nutné. Obľúbenou praktikou sú predovšetkým príplatky za funkcie, ktoré by sa dali považovať za základnú výbavu plnohodnotného e-shopu,“ upozorňuje Michal Benatzky zo spoločnosti Upgates, ktorá vyvíja riešenia pre elektronické obchody.
Štandardnými funkciami môžu byť hodnotenie produktu, porovnanie produktov, prepojenie na sociálne siete, platobné brány, akcie typu 2+1 a podobne. Zmena e-shopového riešenia tak môže znamenať úsporu rádovo v stovkách eur mesačne a majiteľ internetového obchodu dokáže znížiť prevádzkové výdavky doslova na desiatky eur.
Boj o internetového zákazníka je v súčasnosti ešte tvrdší ako v nedávnej minulosti. Mnohí očakávajú, že od predajcu dostanú niečo navyše. Môže ísť o zľavu na prvý nákup, zvýhodnený set produktov, darček a podobne.
Aj preto je teraz vhodný čas uvažovať napríklad o taktike zaujímavých ponúk. „Je lepšie začať v menšom meradle, ktoré umožní zmerať úspešnosť a rentabilitu rôznych kampaní. Nástroje na automatizáciu e-mailov môžu vygenerovať až 20 %, pretože veľmi efektívne prinútia k opakovanému nákupu,“ uzatvára odborník.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies