Tržby v e-commerce klesajú, e-shopy hľadajú spôsoby, ako znížiť náklady

NETKY.SK • 19 November 2023, 17:52 • 2 min
Tržby v e-commerce klesajú, e-shopy hľadajú spôsoby, ako znížiť náklady

BRATISLAVA - Obdobie kovidových lockdownov prialo e-shopom. Rast odvetvia e-commerce zbrzdila až vojna na Ukrajine a následná inflácia. Rast cien dnes majiteľom a prevádzkovateľom e-shopov spôsobuje veľké problémy. Najvhodnejším riešením v aktuálnej situácii je hľadanie možností znižovania prevádzkových nákladov, čo môže pomôcť aj zvýšiť konkurenčnú výhodu elektronického obchodu.

slovakia

left justify in out

Ako znížiť nálady na prevádzku

Znižovanie nákladov na prevádzku je nový trend spojený s krízou a rastúcou infláciou. Po období vysokých tržieb zažívajú obchodníci šok v podobe poklesu objednávok. Podľa dát spoločnosti Upgates zaznamenalo slovenské e-commerce v treťom kvartáli medziročný prepad až o 9 %.

 

Tí, ktorí výške prevádzkových nákladov, v snahe získať konkurenčnú výhodu, doteraz pozornosť nevenovali, tak teraz musia robiť, aby sa dokázali udržať na trhu.

Časté sú prenájmy e-shopov

Viac než dve tretiny obchodníkov využívajú možnosť prenájmu e-shopu na konkrétnej platforme. Ide o jednoduché riešenie, ktoré umožňuje určitú mieru personalizácie e-shopu pri nízkych mesačných nákladoch.

 

„Oplatí sa skontrolovať, či e-shopovej platforme podnikateľ neplatí viac, než je nutné. Obľúbenou praktikou sú predovšetkým príplatky za funkcie, ktoré by sa dali považovať za základnú výbavu plnohodnotného e-shopu,“ upozorňuje Michal Benatzky zo spoločnosti Upgates, ktorá vyvíja riešenia pre elektronické obchody.

 

Štandardnými funkciami môžu byť hodnotenie produktu, porovnanie produktov, prepojenie na sociálne siete, platobné brány, akcie typu 2+1 a podobne. Zmena e-shopového riešenia tak môže znamenať úsporu rádovo v stovkách eur mesačne a majiteľ internetového obchodu dokáže znížiť prevádzkové výdavky doslova na desiatky eur.

ilustračná foto
ilustračná foto
Zdroj: HostCreators

Taktika zaujímavých ponúk

Boj o internetového zákazníka je v súčasnosti ešte tvrdší ako v nedávnej minulosti. Mnohí očakávajú, že od predajcu dostanú niečo navyše. Môže ísť o zľavu na prvý nákup, zvýhodnený set produktov, darček a podobne.

 

Aj preto je teraz vhodný čas uvažovať napríklad o taktike zaujímavých ponúk. „Je lepšie začať v menšom meradle, ktoré umožní zmerať úspešnosť a rentabilitu rôznych kampaní. Nástroje na automatizáciu e-mailov môžu vygenerovať až 20 %, pretože veľmi efektívne prinútia k opakovanému nákupu,“ uzatvára odborník.


Zdroj: Fin Report / Upgates, Foto: Freepik (ilustračná foto)

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Marek Nemček

Mám cez 29 rokov a študoval som žurnalistiku na UKF v Nitre. Pre Netky pracujem od apríla 2023, a snažím sa prinášať aktuality z domáceho i zahraničného spravodajstva. Medzi moje najväčšie vášne a záľuby patrí hudba, obzvlášť tá z 90. rokov, keďže som typické '90s baby'. Knihy nečítam, radšej uprednostňujem filmy, a to taktiež staršie, žiadne nové blockbustery. Popri aktualitách z domova/zahraničia taktiež rád 'rýpem' do noviniek z vedy a techniky či histórie, takže aj v týchto témach som celkom doma.

Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies