V roku 2013 poputujú eurofondy na diaľnice, koľajnice či nákup vlakov - Slovensko Peniaze z európskych fondov by mali v tomto roku putovať na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, ale aj na modernizáciu koľají či na nákup nových vagónov. Podľa ministerst
Peniaze z európskych fondov by mali v tomto roku putovať na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, ale aj na modernizáciu koľají či na nákup nových vagónov. Podľa ministerstva dopravy čaká v roku 2013 eurofondy v Operačnom programe Doprava (OPD) kľúčové obdobie.
Naplánované je napríklad ukončenie modernizácie železničnej trate v úseku z Nového Mesta nad Váhom po Zlatovce ale aj pokračovanie prác na modernizovaných úsekoch z Beluše po Púchov či zo Zlatoviec po Trenčiansku Teplú.
V prípade výstavby diaľnic a rýchlostných ciest rezort dopravy odhaduje začiatok výstavby úsekov na diaľnici D1, a to z Hubovej po Ivachnovú a z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu. Ale aj na diaľnici D3 zo Svrčinovca po Skalité, či na rýchloceste R2 úseky zo Zvolena po Pstrušu, zo Pstruše po Kriváň a z Ruskoviec po Pravotice.
"Predpokladá sa začiatok realizácie projektov intermodálnych terminálov v Bratislave, Košiciach a Leopoldove," doplnil ďalej hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Keďže tieto projekty budú podľa jeho slov súťažené podľa takzvaného žltého FIDICu, zhotovitelia ich budú v roku 2013 doprojektovávať a získavať na ne stavebné povolenia.
V roku 2013 je zároveň naplánované ukončenie projektu obnovy vozového parku osobného dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko. V rámci neho postupne od roku 2010 na slovenské trate pribudne spolu 32 nových vlakov určených pre prímestskú a regionálnu dopravu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies