Istá americká reklamná spoločnosť finančne motivuje svojich zamestnancov k oddychu.
Mnohí pracujúci majú v priebehu roka nárok na niekoľko dní plateného voľna. Niektorí to využijú, iní sa od svojich pracovných povinností nedokážu odtrhnúť. Či už ide o nedostatočnú informovanosť, kedy si zamestnanec pojem platené voľno nevie správe interpretovať, či to má na svedomí workoholizmus alebo nedostatok financií na akýkoľvek výlet, isté je, že takíto ľudia sa stávajú otrokmi svojej práce. To má za následok postupné znižovanie pracovného výkonu.
Mark Douglas je výkonným riaditeľom úspešnej americkej reklamnej agentúry a fenomén nepretržite pracujúcich ľudí si všimol aj on. Uvedomuje si však možné riziká takéhoto vysokého nasadenia, preto sa rozhodol s tým niečo spraviť. Svojim zamestnancom oznámil, že každý, kto si vyberie voľno, získa od firmy bonus vo výške 2000 dolárov ročne slúžiacich na cestovanie.
Samozrejme, našli sa jednotlivci, ktorí povedali, že cestovať nechcú a požiadali len o 2000 dolárový bonus. Tak to však nefunguje a Mark je v tom veľmi dôsledný. Peniaze majú byť výhradne na oddych a načerpávanie nových síl. Všetky náklady na akékoľvek dovolenkové činnosti do spomínanej výšky firma zamestnancovi spätne prepláca. Či už prostriedky minie na jednu dovolenku, alebo si ich rozloží na viacero menších výletov, záleží len od konkrétneho človeka.
Reklamná agentúra má takmer nulovú fluktuáciu. Tí, ktorí sa ju rozhodli opustiť uviedli dôvody nesúvisiace s prácou. Mark verí, že podobným spôsobom by mali fungovať všetci zamestnávatelia, pretože ak zabezpečia svojim podriadeným kvalitné pracovné podmienky založené na dôvere, dobrých vzťahoch, podpore a motivácii, jednoznačne sa to preukáže na výkonoch, ktoré budú podávať.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies