Ďalší obchodný reťazec sa zapojil do snahy o zlepšovanie stavu životného prostredia a skoncoval s týmto!
Iniciatíva Zero Waste sa čoraz viac dostáva do popredia. Zrejme ju už netreba nejako extra predstavovať, ale pre istotu, ide o hnutie bojujúce za znižovanie množstva vyprodukovaného odpadu, najmä toho plastového.
Spoločnosť Kaufland, ktorá aj u nás patrí medzi popredné obchodné reťazce, vníma problematiku ekológie veľmi citlivo už dlhšiu dobu. Svoj dopad prírodu sa aktívne snaží znižovať aj tak, že v sekcii ovocia a zeleniny preferuje nebalené potraviny. Na tom však musí participovať aj samotný dodávateľ, ktorý s tým nie vždy súhlasí.
Často diskutovanými sú v súvislosti so zbytočnými plastovými obalmi spomínané najmä šalátové uhorky, ktoré sú balené vo fólii každá zvlášť. Je tomu tak preto, lebo uhorka, ktorá pozostáva predovšetkým z vody, bez tohto ochranného obalu veľmi rýchlo stráca na kvalite a dehydruje sa. Následne sa stáva nepredajnou a dodávateľ je stratový. Kaufland sa napriek tejto komplikovanej situácii rozhodol pre zmenu, ktorou Slovensku ročne ušetrí produkciu 15 ton plastu.
Možno ste si všimli, že už v priebehu marca sa v Kauflande objavili šalátové uhorky bez plastových fólií. Ide o výsledok dohody medzi obchodným reťazcom a dvoma slovenskými pestovateľmi. Obchodníci sa dohodli, že čas od zberu uhoriek po ich vystavenie na predajné pulty znížia na minimum, čím budú pre zákazníkov dlhšie čerstvé aj bez potreby plastovej fólie. Ďalšou inováciou, ktorú Kaufland zavádza, je špeciálne zvlhčovanie zeleniny, vďaka ktorej nebudú plodiny tak rýchlo strácať vodu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies