Výroba elektrického Fiatu 500 bola zastavená pre nedostatok európskych objednávok

NETKY.SK • 13 September 2024, 13:24 • 2 min
Výroba elektrického Fiatu 500 bola zastavená pre nedostatok európskych objednávok

Stellantis zastaví výrobu elektrického modelu Fiat 500 na štyri týždne z dôvodu nedostatku objednávok v Európe. Francúzsko-talianska spoločnosť, ktorá vlastní aj značky Citroën, Vauxhall a Peugeot, uviedla, že výroba bude od piatku pozastavená.

slovakia

left justify in out

Celosvetové spomalenie predaja elektrických vozidiel, ktoré bolo čiastočne spôsobené rozdielnymi politikami v oblasti ekologických stimulov, prinútilo výrobcov automobilov na celom svete upraviť svoje plány v oblasti elektrických vozidiel.

Stellantis uvádza: "Opatrenie je nevyhnutné z dôvodu súčasného nedostatku objednávok, ktorý súvisí s veľkými ťažkosťami, ktoré na európskom trhu s elektromobilmi majú všetci výrobcovia, najmä tí európski."

Plne elektrický Fiat 500, malý osobitý automobil, sa vyrába v továrni Mirafiori v Turíne na severozápade Talianska, rodisku značky. Spoločnosť Stellantis uviedla, že "tvrdo pracuje na tom, aby čo najlepšie zvládla túto náročnú fázu prechodu".

Spoločnosť investuje 100 miliónov EUR (84 miliónov GBP) do Mirafiori, ktorá bola otvorená v roku 1939, aby prijala batériu s vyšším výkonom a začala vyrábať hybridnú verziu modelu 500 v rokoch 2025 až 2026.

Odbory už dlho naliehajú na spoločnosť Stellantis, aby obnovila závod, ktorého výroba v posledných rokoch klesla, a postavila v ňom nový lacný automobil s veľkým objemom výroby. "Komplex Mirafiori prechádza hlbokou transformáciou s cieľom vytvoriť z neho skutočné globálne inovačné a vývojové miesto, ktoré je kľúčovou voľbou, ak chceme splniť výzvu prechodu na udržateľnú mobilitu, ku ktorej sme povolaní," uviedla spoločnosť.

Taliansko tento rok spustilo plán v hodnote 1 miliardy dolárov na pomoc vodičom pri prechode na ekologickejšie vozidlá vrátane dotácií na nákup plne elektrických vozidiel. Rím a Stellantis sa však rozchádzajú v názore na prístup vlády k stimulom.

Po tom, čo EÚ v júni zaviedla predbežné clá na dovoz čínskych elektrických vozidiel v rozsahu od 17,4 % do 37,6 %, existujú obavy z obchodnej vojny s Čínou. Obom stranám sa nepodarilo dosiahnuť dohodu o tom, čo Európska komisia označila za "nespravodlivé" dotácie zo strany Pekingu.

Španielsky premiér Pedro Sánchez vyzval EÚ, aby prehodnotila clá na čínske elektrické vozidlá, čo je znakom rastúcich rozporov v Európe, a uviedol, že je dôležité nájsť "kompromis" medzi blokom a Čínou"Musím byť úprimný a otvorený... Myslím si, že musíme prehodnotiť náš postoj k tomuto hnutiu, a to všetci, nielen členské štáty, ale aj [Európska] komisia. Nepotrebujeme ďalšiu vojnu, v tomto prípade obchodnú vojnu," povedal Sánchez počas stredajšej návštevy mesta Kunshan neďaleko Šanghaja.

Čína je popredným výrobcom elektromobilov a v tejto krajine sa ich počet prudko zvýšil. V rokoch 2021 až 2022 sa predaj elektrických vozidiel v Číne zvýšil z 1,3 milióna na 6,8 milióna, čo v roku 2022 predstavovalo viac ako tretinu celosvetového predaja elektrických vozidiel. Čína je zároveň najväčším samostatným emitentom uhlíka na svete.

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček
Zdroj: The Guardian, Foto: Reuters / Guglielmo Mangiapane
Netky
Jeseň príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies