NITRA - Výstavba železničnej trate, ktorá by priniesla priame prepojenie Nitry s Bratislavou, by stála zhruba 140 miliónov eur. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) si dali vypracovať štúdiu realizovateľnosti, podľa ktorej je výstavba chýbajúceho úseku trate Nitra - Trnovec nad Váhom technicky realizovateľná, problematická je však návratnosť investície.
"V rámci vypracovania štúdie realizovateľnosti prioritne pre elektrifikáciu trate Leopoldov - Nitra -Šurany z roku 2014 bola iniciatívne vypracovaná alternatíva nového železničného prepojenia Nitra - Trnovec nad Váhom, konkrétne Horné Krškany - Trnovec nad Váhom, na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu, jednokoľajná trať,“ uviedla Ivana Popluhárová z Odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR. Problémom však je, že „z ekonomického hľadiska je počas hodnotiaceho obdobia projekt nenávratný“. O možnom časovom horizonte výstavby je podľa slov Popluhárovej predčasné hovoriť, pretože nie je spracovaná žiadna projektová dokumentácia.
O priame železničné prepojenie Nitry s Bratislavou sa usiluje mesto Nitra. Primátor Jozef Dvonč cez leto informoval, že rokoval s generálnym riaditeľom Železníc SR a predsedom Nitrianskeho samosprávneho kraja o možnej výstavbe tejto trate. Podľa Dvonča by to prinieslo odľahčenie ciest, ktoré budú v súvislosti s príchodom automobilky Jaguar Land Rover do Nitry čeliť veľkému náporu.
Mesto sa tiež obáva, že už dnes zlá dopravná situácia v mestskej časti Krškany sa po príchode Jaguaru ešte zhorší a žiada od štátu preložku tejto cesty. Ministerstvo dopravy a výstavby SR zatiaľ konkrétne kroky v tomto smere nepodniká. „Momentálne na tému realizovateľnosti tohto zámeru prebieha odborná diskusia, preto je priskoro hovoriť o časovom horizonte a konkrétnych krokoch,“ uviedla hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies