YouTube by sa mohol transformovať z najväčšej videoslužby na svete na online-obchod. Spoločnosť chce umožniť používateľom výber a kúpu produktov, ktoré oni vidia vo videách.
Nedávno YouTube začal ponúkať tvorcom obsahu použitie špeciálneho softvéru, ktorý im umožňuje označovať a sledovať produkty uvádzané v ich videách. To umožní divákom prehliadať, vyberať a kupovať produkty, ktoré budú vo videu označené.
Videoslužba sa stane katalógom tovaru
Cieľom spoločnosti je transformovať najväčšiu svetovú videoslužbu na obrovský katalóg tovaru. Diváci budú môcť nakupovať počas sledovania videa, pričom zostanú na platforme. Agentúra Bloomberg to uvádza s odvolaním sa na svoje vlastné anonymné zdroje v spoločnosti YouTube.
Hovorca YouTube pre Bloomberg potvrdil, že spoločnosť tieto funkcie skutočne testuje na určitých videokanáloch. Tento proces označil za experiment a ďalšie podrobnosti odmietol zverejniť.
Ak experiment dopadne dobre, YouTube sa stane novým lídrom v oblasti elektronického obchodu po boku spoločností Amazon či Alibaba. Ako presne na tom videoplatforma zarobí, zatiaľ nie je jasné.
Google, ktorý je vlastníkom najväčšej videoslužby na svete, už urobil niekoľko pokusov o online obchodovanie, ale bez väčšieho úspechu - speňaženie YouTube súvisí stále s reklamou.
Dopad pandémie na internetových gigantov
Pandémia koronavirusu a s ňou spojená kríza nútia inzerentov znižovať náklady na marketing, zatiaľ čo výnosy z online-predaja naopak rastú. Tržby Amazonu tento rok prudko vzrástli a výnosy Google poklesli v 2. štvrťroku 2020 prvýkrát v histórii spoločnosti.
Vedenie spoločnosti Google už predtým naznačovalo, že YouTube sa stane ústredným prvkom stratégie v oblasti elektronického obchodu. Najmä generálny riaditeľ Google Sundar Pichai uviedol, že obrovské množstvo populárnych videí vo formáte unboxingu je vynikajúcou príležitosťou na to, aby sa z videoslužby stal online obchod.
Na tieto účely sú vhodné ďalšie populárne formáty, napríklad video-návody o líčení a varení, ktorých tvorcovia aktívne inzerujú rôzne produkty.
Americkí obchodní giganti ako Amazon a Walmart Inc. sa už roky snažia vytvárať efektívne nástroje, aby bolo možné nakupovať priamo z videí, zatiaľ však bez väčšieho úspechu.
Ale v Číne sa to už stalo skutočnosťou. Napríklad na platforme Douyin a v čínskej verzii TikToku blogeri už môžu predávať produkty používateľom počas živého vysielania.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies