Najpredávanejšia kniha všetkých čias nestráca na popularite, naopak.
Napriek tomu, že štatistické údaje o ľuďoch, hlásajúcich sa oficiálne k viere prudko nestúpajú, Biblii sa v predajnosti darí stále viac. Čo je za tým? Mnohí filozofi, teológovia či sociológovia si to vysvetľujú tým, že ľudía v neistých a divokých časoch hľadajú zmysel, niečo pevné, čoho by sa mohli zachytiť a nájsť v tom pravdu.
Mnohí, aj mladí ľudia sa pokúšajú túto stabilitu nájsť práve v Božom Slove. Svedčia o tom aj čísla predajnosti Biblie, ktoré sa z roka na rok zvyšujú. Podľa denníka The Wall Street Journal sa predaj Biblií v USA zvýšil tento rok o 22 % v porovnaní s minulým rokom, čo znamená akýsi „zlatý vek vydávania Biblií“.
Tento údaj je o to pozoruhodnejší, že predaj kníh celkovo v USA v tom istom období vzrástol o menej ako 1 %, čo znamená, že rast predaja Biblie ďaleko predstihol všetku svoju "konkurenciu" v oblasti tlačenej literatúry.
The Wall Street Journal ďalej uviedol, že predaj Biblie sa zvýšil z 9,7 milióna v roku 2019 na 14,2 milióna v roku 2023 a za prvých 10 mesiacov roku 2024 sa predalo až 13,7 milióna výtlačkov Božieho Slova.
Zdá sa, že najpravdepodobnejším dôvodom tohto úspechu nehynúceho bestselleru sú naozaj nepokojné časy, politika, ktorá je sklamaním stále pre viac ľudí, ekonomická aj klimatická nestabilita, úpadok morálky, nárast úzkostí, depresií a celkový neistý pohľad do budúcnosti pre ľudstvo ako také.
Ľudia intuitívne tušia, túžia či dokonca vedia, že za týmto všetkým pozemským chaosom musí byť niečo pevnejšie, čo dáva skutočný zmysel nášmu bytiu. Manažéri a zamestnanci mnohých kníhkupectiev túto tézu len potvrzdujú, keď hovoria, že ľudia naozaj prichádzajú medzi regály s knihami hľadať jednoducho nádej.
Ďalší z dôvodov nárastu predaja Biblie by podľa pozorovateľov a odborníkov mohol byť aj pomerne nový fenomén - mladí odvážni veriaci, ktorí sa stali atraktívnymi influencermi na sieťach ako TikTok či Instagram a ktorí Božie Slovo takto príťažlivým spôsobom približujú novým generáciám, strateným v dnešnom svete.
Tieto trendy potvrdil aj prieskum portálu CBN z roku 2023, podľa ktorého sú mladí ľudia čoraz zvedavejší, pokiaľ ide o otázky viery. Až 44 % dospelých z generácie Z vo veku 18-26 rokov v tomto prieskume uviedlo, že Biblia zmenila ich život.
K zvyšovaniu popularity u viacerých generácií podľa odborníkov mohli prispieť aj osobnosti typu Jordan Peterson - známy konzervatívny komentátor, mimoriadny sledovaný na sociálnych sieťach, ktorý Božie Slovo dokáže prezentovať veľmi populárnym spôsobom, dávať ho do zaujímavého praktického aj filozofického kontextu a spájať s konkrétnym súčasným dianím.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies