Železnice Slovenskej republiky zlepšujú stav hlavných železničných tratí

NETKY.SK • 23 Máj 2024, 09:33 • 2 min
Železnice Slovenskej republiky zlepšujú stav hlavných železničných tratí

Ešte začiatkom roka 2023 platilo, že na veľkej časti hlavných tratí mali byť zavádzané najmä prechodné obmedzenia traťovej rýchlosti (POTR) dlhodobého charakteru, a to z dôvodu celkového zlého technického stavu tratí. Odstránenie traťových obmedzení, prechodných či trvalých, je otázkou rozsiahlych činností, ktoré si okrem investičných prostriedkov vyžadujú aj potrebný čas na predrealizačnú prípravu a následne na samotnú realizáciu.

slovakia

left justify in out

V období od 1. januára 2023 až do 12. mája 2023 bolo zavedených spolu 136 prechodných obmedzení traťových rýchlostí v celkovej dĺžke takmer 103,8 kilometra.

Úseky s obmedzením traťovej rýchlosti majú negatívny vplyv na plnenie grafikonu vlakovej dopravy, a tým aj na meškanie vlakov. Okrem negatívnych vplyvov smerom k cestujúcim ŽSR citlivo vnímajú aj vplyv zavedených POTR smerom k prevádzkovým zamestnancom, ktorí sú vďaka nim vystavení zvýšenej psychickej záťaži. Ide o nevyhovujúci stav, ktorý je potrebné priebežne zlepšovať.

Nepriaznivý trend zavádzania prechodných obmedzení traťových rýchlostí vedia ŽSR postupne zastaviť a zlepšovať, a to najmä vďaka realizácii rekonštrukčných prác v rozsahu jednoduchej reprodukcie a vo výrazne väčších objemoch. Dôkazom je aj to, že za rovnaké obdobie ako v roku 2023, teda v období od 1. januára 2024 až do 12. mája 2024, mali ŽSR zavedených už len 97 prechodných obmedzení traťovej rýchlosti na všetkých hlavných koľajach s dĺžkou obmedzenia súhrnne 53,9 kilometra.

ilustračné foto
ilustračné foto
Zdroj: vlaky.net

Železnice Slovenskej republiky zlepšili traťové obmedzenia znížením o 39 prechodných obmedzení traťovej rýchlosti oproti roku 2023 (pokles o 28,7 %). Aktuálne ŽSR znížili celkovú dĺžku obmedzení na hlavných tratiach takmer o 48,9 kilometra (pokles o 47,6 %) oproti roku 2023.

Ide jednoznačne o pozitívny trend, ktorý sa vedenie ŽSR bude naďalej snažiť udržať a zlepšovať. Veľká vďaka patrí najmä všetkým zamestnancom, ktorí sa na výraznom zlepšení železničnej infraštruktúry v relatívne krátkom čase podieľali. V ideálnom prípade budeme smerovať k postupnému zavádzaniu tzv. cyklickosti hlavných opravných prác medzi dvomi rekonštrukciami traťových úsekov, čo v budúcnosti povedie k tomu, že výskyt prechodných obmedzení traťových rýchlostí bude v minimálnom rozsahu.


Zdroj: ŽSR, Foto: SITA / ŽSR (ilustračné foto)

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Marek Nemček

Mám cez 29 rokov a študoval som žurnalistiku na UKF v Nitre. Pre Netky pracujem od apríla 2023, a snažím sa prinášať aktuality z domáceho i zahraničného spravodajstva. Medzi moje najväčšie vášne a záľuby patrí hudba, obzvlášť tá z 90. rokov, keďže som typické '90s baby'. Knihy nečítam, radšej uprednostňujem filmy, a to taktiež staršie, žiadne nové blockbustery. Popri aktualitách z domova/zahraničia taktiež rád 'rýpem' do noviniek z vedy a techniky či histórie, takže aj v týchto témach som celkom doma.

Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies