BRATISLAVA - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. (ZSSK Cargo) pripravuje rekonštrukciu elektrických častí hnacích dráhových vozidiel radu 363.
Predpokladá na to vynaložiť predbežne 6,44 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (7,73 mil. eur vrátane dane). Rekonštrukcia je plánovaná v období do 31. decembra 2020. Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, lehota na predkladanie ponúk je 30. marca.
"Predmetom zákazky je rekonštrukcia silovej časti elektrickej výzbroje na hnacích dráhových vozidlách radu 363 - rekonštrukcia zastaraného trakčného usmerňovača DIUS Delta A, impulzného meniča budenia jednosmerných trakčných motorov BATYR Delta A a hlavných impulzných meničov napájania kotiev jednosmerných trakčných motorov Puls Delta A," oznámil štátny vlakový nákladný dopravca. Uchádzači majú preukázať, že v predchádzajúcich troch rokoch dosiahli celkový obrat minimálne 3,5 mil. eur bez dane.
ZSSK Cargo zároveň vyhlásila verejnú súťaž na opravy náhradných dielov železničných koľajových vozidiel, a to spaľovacie motory, dynamá, alternátory, dopravné a obehové čerpadlá. Odhadované náklady na tieto služby za dva roky sú 1,62 mil. eur bez dane (1,94 mil. eur s daňou). Ponuky je možné predkladať do 4. apríla.
Za profylaktické kontroly a servis zariadení Mirel na roky 2016 a 2017 má železničný nákladný dopravca zaplatiť 642 tis. eur bez dane (770,4 tis. eur s daňou). Zákazku získala bratislavská spoločnosť HMH, s. r. o. cez rokovacie konanie bez zverejnenia, a to z technických dôvodov a z dôvodu ochrany výhradných práv. HMH je podľa železničiarov výrobcom modulárneho systému Mirel, chráneného ochrannou známkou, registrovanou Úradom priemyselného vlastníctva. Systém Mirel prenáša na železničné dráhové vozidlo informácie z traťovej infraštruktúry z dôvodu zabezpečenia maximálnej spoľahlivosti a bezpečnosti prevádzky železničnej dopravy a zabezpečuje i ďalšie funkcie pri riadení železničných dráhových vozidiel.
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. vznikla začiatkom roka 2005 a je jednou z troch nástupníckych spoločností pôvodne jednotných železníc. Zabezpečuje nákladnú železničnú dopravu, má základné imanie 401,646 mil. eur. Akcionárom spoločnosti je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies