BRATISLAVA – Prednedávnom sme vám opísali vznik loga automobilovej značky Toyoty. Dnes by sme sa teda presunuli do Európy a spomenuli vývoj loga značky, ktorú všetci poznáte ale skôr z okruhov, ako z bežnej premávky. Spoločnosť sídli v Maranelle a je charakteristická svojimi červenými vozmi.
Automobilku založil už v roku 1923 taliansky mechanik a pretekár Enzo Ferrari. Jeho pôvodným cieľom bola podpora amatérskych jazdcov a výroba závodných áut na okruhy. Takýmto spôsobom by ale automobilka neprežila, a tak bol Enzo donútený k výrobe cestných automobilov. No lenže vďaka tomuto rozhodnutiu sa z Ferrari stala jedna z najluxusnejších a najznámejších športových značiek sveta.
Každá značka však musí mať aj logo a Enzo si to veľmi dobre uvedomoval. A prečo sa teda rozhodol pre čierneho koňa v logu svojej značky? Takýto kôň bol namaľovaný na trupe lietadla Francesca Baraccu. Ten si ho tam namaľoval po tom, ako zostrelil nepriateľského pilota pri Štutgarte počas prvej svetovej vojny. V erbe mesta je totiž vyobrazený čierny žrebec. Po prvej svetovej vojne prišli rodičia Francesca sa Enzom a poprosili ho, či by neumiestnil tohto vzpínajúceho sa koňa na svoje závodné autá, prinesie mu to vraj potom šťastie. Takto sa dostal kôň do loga spoločnosti.
V roku 1929 otvoril Enzo v Modene automobilku pod názvom "Scuderia Ferrari," teda stajňa Ferrari. Pôsobila ako dielňa pre pretekárske automobily, aj ako dcérska spoločnosť Alfy Romeo. V roku 1943 sa sídlo presunulo z Modeny do Maranella. Čierny kôň stojaci v logu na jednej zadnej nohe s chvostom smerom nahor, bol do loga vsadený ako kontrast ku žltej farbe pozadia (žltá farba mala symbolizovať mesto Modenu) a v hornej časti boli umiestnené farby talianskej trikolóry. Toto logo sa začalo objavovať na všetkých publikáciách, listoch, hlavičkách dopisoch, oficiálnych dokumentoch, ale nie na automobiloch. Tie ešte stále používali športovú značku Alfa Romeo.
Typický štít v dolnej časti s iniciálkami zakladateľa, sa po prvýkrát objavil na automobiloch až v roku 1932 počas 24-hodinových pretekov v Spa. V roku 1947 začal Enzo Ferrari s výrobou áut, ktoré už mali niesť jeho meno. Okrem loga v tvare štítu bolo navrhnuté aj obdĺžnikové s priezviskom zakladateľa. Toto sa používalo pre všetky automobily vyrobené spoločnosťou Ferrari, zatiaľ čo oficiálne pretekárske autá používajú ešte ochranný štít.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies