Už máte dosť reklamných letákov, ktoré sa vám v kvantách niekľkokrát do týždňa hromadia v poštových schránkach? V Česku im možno čoskoro odzvoní.
Čoraz častejšie sa stretávame so znechutenosťou ľudí v súvislosti s množstvami reklamných letákov. Áno, konkurencia rastie, predajcov pribúda, každý chce o svojich produktoch a akciách informovať. Výsledkom je však nepríjemná situácia, kedy sa nám schránky viackrát do týždňa plnia „poštou“, o ktorú vôbec nestojíme. Nie je to plytvanie?
Samozrejme, že je. A netýka sa to len ekonomickej stránky jednotlivých obchodných reťazcov, ale aj životného prostredia. Sú to tony a tony papiera, ktoré často úplne nepoužité končia v zmiešanom odpade. Nie je čas s tým niečo urobiť?
Tento problém vníma aj český minister poľnohospodárstva Miroslav Toman. V Českej televízii sa vyjadril, že premýšľa, či by nebolo vhodné presadiť úplný zákaz letákov s akciovou ponukou jednotlivých predajcov. Rokuje o tom aj s českým zväzom obchodu a cestovného ruchu.
Cieľom Tomana nie je zrušiť akciové ponuky predajní, no myslí si, že takéto reklamy sú mimoriadne neekologické a jeho snahou je zabrániť devastácii prírody.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies