BRATISLAVA - V Bratislave sa od utorka konala odborná konferencia o budúcnosti dopravy v hlavnom meste.
Štát nemá na to, aby sám zrekonštruoval hlavnú železničnú stanicu v Bratislave. Na verejnej diskusii, ktorá zavŕšila dvojdňovú konferenciu o budúcnosti automobilovej dopravy v hlavnom meste, to v stredu vyhlásil minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Riešenie vidí v súkromnom investorovi. Hlavnú stanicu preto podľa neho musia zrekonštruovať ako zónu aj s jej okolím, aby to malo komerčný zmysel.
Hlavná stanica v Bratislave je podľa Doležala obrazom, v akom stave sa nachádzajú železnice na Slovensku. Podotkol však, že v rámci krajiny je množstvo ďalších akútnych problémov na železnici, ktoré musí štát riešiť. "Sú aj horšie stanice ako Hlavná stanica v Bratislave," skonštatoval Doležal.
Prečítajte si tiež: Takéto zmeny chystá minister Doležal!
Primátor Bratislavy Matúš Vallo uviedol, že stav Hlavnej stanice a jej okolia dokáže vyriešiť mesto Bratislava len v spolupráci so Železnicami Slovenskej republiky a ministerstvom dopravy. Minister potvrdil, že v spolupráci s hlavným mestom zrealizujú urbanisticko-architektonickú súťaž na rekonštrukciu hlavnej vlakovej stanice a jej okolia.
V rámci záverečnej debaty rečníci potvrdili vznik terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP) v bratislavskom Ružinove. Minister uviedol, že tento projekt už pripravujú. Hlavné mesto zas podľa primátora pracuje na tom, aby predĺžilo električkovú trať tak, aby bola v kontakte s týmto TIOP-om.
Bratislavská samospráva nedokáže podľa Valla realizovať veľké infraštruktúrne dopravné projekty bez pomoci štátu. Diskusia o obnove Hlavnej železničnej stanice je podľa neho toho dôkazom. Zmysel vidí aj vo financovaní dopravných investícií v meste cez projekty verejno-súkromného partnerstva, takzvané PPP projekty. Deklaroval, že každé rozhodnutie hlavného mesta v rámci dopravy je podopreté zozbieranými dátami. Poukázal napríklad na vyznačovanie vyhradených jazdných pruhov pre MHD (BUS pruhy), ktorému predchádza prieskum, o koľko sa daná linka MHD zrýchli.
Vallo tiež avizuje spustenie aplikácie, prostredníctvom ktorej bude cestujúci vidieť, kde presne sa jeho autobus či električka nachádza. "Štát a hlavné mesto spravili veľký krok, ako pracujú s dátami," skonštatoval.
Možno vás zaujme: Cestujúci pripravte sa na zmeny! V Bratislave sa mení označenie trolejbusov
Na konferencii diskutovali odborníci o prepojení diaľnic D1 a D2 cez Malé Karpaty, prepojení vnútorného obchvatu hlavného mesta severnou tangentou, spoločnom dopravnom dispečingu i ďalších riešeniach na zlepšenie plynulosti automobilovej dopravy v hlavnom meste. Magistrát avizuje organizovanie aj ďalších konferencií venovaných doprave v meste.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies