BRATISLAVA - Najväčší producent AdBlue však varuje, že ak ceny plynu neklesnú, zastaví výrobu.
Autá a autobusy na Slovensku, ktoré potrebujú na svoju prevádzku roztok AdBlue na zníženie emisií oxidov dusíka, by v nasledujúcich týždňoch zastať nemali. Štátne hmotné rezervy obstarajú pre potreby štátnej správy 500-tisíc litrov tohto výrobku. Jeden z najväčších európskych producentov Duslo Šala bude množstvá, ktoré mu po splnení zmluvných kontraktov zostanú, dodávať do siete Slovnaft. Povedal to v stredu po rokovaní vlády minister hospodárstva Richard Sulík (SaS).
Spoločnosť Duslo prestane podľa Sulíka dodávať AdBlue „priekupníkom“ množstvá, ktoré sú nad rámec v porovnaní s podpísanými zmluvami. Ušetrený prípravok do naftových motorov Duslo následne dodá spoločnosti Slovnaft. Tá by mala motoristom a firmám dodávať iba limitované množstvá pre vlastnú potrebu. „Čo sa týka AdBlue, myslím si, že situácia je teraz celkom v poriadku,“ myslí si Sulík.
V súčasnosti považuje minister opatrenia za dostatočné, i keď si netrúfol odhadnúť ďalší vývoj situácie na trhu. „Môže sa stať čokoľvek,“ dodal. Rezort má ešte možnosť v rámci všeobecného hospodárskeho záujmu zakázať vývoz prípravku. „Tak ďaleko nechceme ísť, robíme kroky, ktoré by mohli postačiť,“ dodal minister.
Možný nedostatok prípravku, ktorý vzniká ako súčasť výroby dusíkatých hnojív, avizoval minulý týždeň riaditeľ Dusla Petr Bláha. Najväčší výrobcovia totiž pre vysoké ceny zemného plynu, ktorý je základnou surovinou, obmedzili alebo prerušili výrobu hnojív, a tým aj AdBlue.
Duslo v súčasnosti znížilo produkciu na technologické minimum. Pokiaľ sa situácia nezlepší a ceny plynu neklesnú na prijateľnú úroveň, Bláha nevylúčil úplné zastavenie výroby.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies