BRATISLAVA - Slovenská metropola chce využiť hokejový šampionát na svoju prezentáciu ako atraktívnej turistickej destinácie a zároveň podporiť značku Bratislava vo svete.
Za hlavné prínosy tohto podujatia považuje propagáciu mesta, zvýšenie návštevnosti a dĺžky prenocovaní.
"Našim zámerom je predĺžiť pobyt týchto návštevníkov, preto prezentujeme všetky možnosti trávenia času pred a po zápasoch a motivujeme ich v Bratislave zostať dlhší čas. Od toho sa, samozrejme, odvíja aj zvýšené využívanie služieb, ubytovacích kapacít, ako i atraktivít, a to nielen v Bratislave, ale aj v jej celom regióne," uviedol pre agentúru SITA hovorca Bratislavskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board Maroš Plitko.
Hlavné mesto SR v súvislosti s majstrovstvami sveta v hokeji na Slovensku prezentovali už od minulého roku. Počas celého obdobia na kampaň vynaložili približne 80 tisíc eur. "Okrem vytvorenia sekcie visitbratislava.com/hokej, ktorú pravidelne aktualizujeme, sme sa šampionátu venovali na veľtrhoch cestovného ruchu, v inzercii, v tlačených materiáloch, ale i online," informoval Plitko. Dominovala podľa neho najmä od februára online kampaň, kedy spustili zábavné a rôzne bannerové reklamy.
Každé veľké podujatie v Bratislave je podľa zástupcu Bratislavskej organizácie cestovného ruchu možné vnímať ako silný marketingový nástroj na propagáciu mesta. "Čím bude Bratislava viditeľnejšia, tým je väčší predpoklad, že pri rozhodovaní sa nad miestom trávenia dovolenky si potenciálny návštevník vyberie práve Bratislavu. Snahou všetkých aktérov cestovného ruchu je ponúknuť služby na vysokej úrovni, fungujúce atraktivity, priaznivé ceny, pekné a čisté mesto," očakáva Plitko. Ak si fanúšikovia a návštevníci odnesú domov pozitívnu skúsenosť z Bratislavy, podľa neho je predpoklad, že sa sami stanú reklamou mesta.
Ubytovacie zariadenia v Bratislave v roku 2018 zaznamenali 1 290 056 návštevníkov. Ich počet bol takmer rovnaký ako v roku 2017 - mierne nižší o 0,1 %, resp. o 952 osôb. Z celkového počtu ubytovaných hostí v hlavnom meste vlani bolo 405 410 domácich (31,4 %) a 884 646 cudzincov (68,6 %).
Ako vyplýva z údajov Štatistického úradu SR, počet prenocovaní v uplynulom roku dosiahol 2,692 milióna, čo bolo medziročne menej o 1 %, alebo takmer o 28 tisíc nocí. Na jedného návštevníka Bratislavy tak pripadlo v priemere 2,1 prenocovaní. Využitie stálych lôžok v minulom roku dosiahlo úroveň 42,8 %, oproti roku 2017 kleslo o 1,2 percentuálneho bodu. V hlavnom meste bolo vlani 171 ubytovacích zariadení, o osemnásť, teda o 11,8 % viac než rok predtým. Počet lôžok napriek tomu v minulom roku klesol na 17 418, čo je medziročne menej o 369 miest, čiže o 2,1 %.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies