BRATISLAVA - Naše hlavné mesto sa môže pýšiť Zlatým jablkom. Ocenenie Golden Apple, považované za Oskara v oblasti turizmu, jej v kategórii destinácia udelila Medzinárodná federácia novinárov a publicistov píšucich o cestovnom ruchu (F.I.J.E.T.).
"Táto cena sa udeľuje pre destináciu, ktorá predstavuje križovatku dejín, kultúry a zážitkov,“ vysvetlila na dnešnom slávnostnom odovzdávaní ocenenia prezidentka F.I.J.E.T. Slovakia Ľudmila Novacká. Ako dodala, Bratislava sa dnes zaradila k približne štyridsiatke miest, ktoré už toto prestížne ocenenie od roku 1970 získali. V nedávnej minulosti to boli napríklad Moskva, Ľubľana, Rovinj, Krakov či Antverpy.
Štátny tajomník Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Lukáš Parízek je presvedčený, že pre rozvoj turizmu v hlavnom meste to bude ďalší dôležitý impulz. "Bratislava sa dostáva na svetovú mapu turistických trendov,“ zdôraznil.
Peter Ďurček, štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby, v gescii, ktorého je aj sekcia cestovného ruchu, upozornil, že Bratislava je vôbec prvým slovenským sídlom, ktoré Zlaté jablko získalo. "Bratislava prináša zdravé vodcovstvo v oblasti cestovného ruchu pre našu krajinu a verím, že aj ďalšie regióny Slovenska sa budú jej príkladom inšpirovať," povedal Ďurček.
Viceprimátorka hlavného mesta Ľudmila Farkašovská sa domnieva, že ocenenie je i odrazom narastajúceho záujmu turistov o Bratislavu. Pripomenula, že počet návštevníkov každým rokom stúpa, pričom po priblížení sa k hranici milióna návštevníkov v roku 2015 prišlo do Bratislavy v roku 2016 viac ako 1.200.000 ľudí z celého sveta. "Tieto úžasné čísla hovoria aj o tom, že Bratislava je Little Big City – Malé veľké mesto, ktoré na malej ploche vie veľmi veľa ponúknuť, od histórie a kultúry až po krásnu prírodu, adrenalínové zážitky i veľké spoločenské podujatia," povedala Farkašovská s tým, že ocenenie vníma aj ako prejav uznania všetkým, ktorí v oblasti turizmu v Bratislave pôsobia.
Na dnešnom slávnostnom udelení ocenenia sa zúčastnili aj novinári viacerých európskych médií, napríklad z Francúzska, Belgicka, Španielska, Chorvátska či Turecka, ktorí budú môcť počas nasledujúcich troch dní bližšie spoznať hlavné mesto SR i jeho okolie. "Veríme, že tento pobyt prispeje k ďalšej pozitívnej propagácii Bratislavy v zahraničí," uviedla predsedníčka predstavenstva Bratislavskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB) Alžbeta Melicharová.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies