BERLÍN - Pre nemecký Daimler sa začiatok roka nevyvíja celkom podľa plánu. I keď dlhoročný riaditeľ automobilky Daimler Mercedes Dieter Zetsche odchádza, snaží sa ešte takto ku koncu svojho pôsobenia zatlačiť na zvyšok vedenia.
Cieľom je zníženie nákladov, aby sa zabezpečili financie potrebné pri výrobe elektrických a autonómnych vozidiel.
"Všetko je pod drobnohľadom. Či už ide o fixné a variabilné náklady, materiálové a personálne náklady, investičné projekty, alebo vertikálnu integráciu a sortiment výrobkov," vyjadril sa Zetsche počas dnešného dňa pred valným zhromaždením spoločnosti Daimler v Berlíne.
Zetscheho na poste vystrieda Ola Källenius, 49-ročný Švéd, ktorý v súčasnej dobe dohliada na výskum. Doterajší riaditeľ pôsobil vo funkcii 13 rokov. Previedol automobilku cez "rozvod" s Chryslerom, finančnú krízu v roku 2008 a prežil aj škandál "dieselgate".
"Nemôžeme byť spokojní so súčasnou úrovňou ziskovosti," upozornil Zetsche, ktorý plánuje prevziať kreslo v dozornej rade na dva roky.
Okrem vonkajších faktorov, ako je spomalenie globálneho automobilového trhu, prechádza automobilka transformáciou, čo si vyžaduje väčšie financie. Investície potrebné na elektrifikáciu automobilov, ktorá je kľúčová na splnenie prísnych európskych predpisov o emisiách oxidu uhličitého v nasledujúcich rokoch, vyjdú skupinu draho.
Výrobca modelov Mercedes-Benz oznámil sporiaci program. Podrobnosti by mali byť prezentované v nasledujúcich mesiacoch. Akcionári budú ešte počas dnešného dňa hlasovať o reorganizácii skupiny na holdingovú spoločnosť, ktorá bude mať tri samostatné subjekty.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies