BRATISLAVA -Nová sezóna F1 sa už začína o niekoľko týždňov a prvé testy v Barcelone majú už nové monoposty za sebou. Tento rok nastali viaceré rošády aj v top týmoch a piloti, ktorí patria medzi špičku pomenili stajne. Aj preto v niektorých týmoch vznikli zaujímavé dvojice. Z tohto dôvodu sme sa rozhodli predstaviť vám jednotlivé týmy a ich nové sfarbenie mnopostov pre tento rok. Začíname hneď z ostra a to Mercedesom, Ferrari a Red Bullom.
Najprv by sme ale mohli spomenúť, že FIA pre tento rok upravila pravidlá pre aerodynamiku. Na nových monopostoch budeme teda badať výraznejšie úpravy v oblasti koncovej lišty predného krídla. pri prednej časti monopostu sa okrem krídla zmenší aj kryt kolies či dokonca aj ráfky. Zmenou prešli aj spätné zrkadlá. Klapka zadného krídla bude po novom väčšia, čím sa zvýrazní efekt otvoreného zadného krídla. V praxi to bude znamenať, že pri otvorenom adnom krídle dostane monpost väčší výkon ako doteraz.
Rozhodli sme sa, že týmy budeme predstavovať po porade, ako sa umestnili v pohári konštruktérov pre minulú sezónu. Prvým bude teda Mercdes. Na trati by ste ho určite spoznali, i ke´d prešiel menšími farebnými úpravami. Jazdecké duo Lewis Hamilton a Valterri Bottas sa taktiež nemení. Po konci minulej sezóny však od lietajúcho Fína jeden veľký sponzor odišiel. V boxoch sa pomaly začína rozoberať, že jeho doterajšie výkony nie sú až také presvedčivé, no Valterri si z toho ťažkú hlavu nerobí a bude sa snažiť aj v tejto sezóne zabojovať o titul. Kolega Lewis Hamilton, majster sveta z posledných dvoch sezón, mu však nič zadarmo nedaruje.
Ferrari ide do novej sezóny s jazdeckou obmenou. Kimiho Raikkonena nahradí francúzsky mladík Charles LeClerc, ktorý v minulej sezóne valcoval konkurentov v strede poľa na Sauberi. Kimi sa s kariérou ešte nelúči, i keď jedna veľká osobnosť nás opustila. Ale o tom neskôr. Ferrari získalo počas minulej sezóny nového sponzora a veľa si od spolupráce aj sľubuje. 4-násobný majster sveta Sebastian Vettel je zatiaľ považovaný za jednotku, no keď dostane mladík ako LeClerc rýchle auto, razom sa situácia okolo jednotky v týme môže zmeniť. K Ferrari ešte jedna zaujímavosť. Po vzore Red Bullu prešla aj táto stajňa od naleštenej farby mnopostu k matnej.
Do tretice ešte zostáva Red Bull. Už niekoľko rokov je táto stajňa typická tým, vyrobí vždy najlepší podvozok, ktorý na trati najmenej kĺže. Pre minulé roky však Red Bullu chýbal výkon motora, ktorý ale počas sezóny vždy zlepšil, no na majstrovský titulto už nestačilo. Tento rok môže byť práve zmena aerodynamických pravidiel veľkou výhodou pre túto stajňu. Monoposty by mali byť rýchlejšie. čo aj prvé testy v Barcelone napokon dokazujú. red Bull prešiel totiž k Honde ako dodávateľovi motorov. Jazdecká zostava sa zmenila pre tento rok aj tu. Daniel Riciardo po viacerých nedokončených pretekoch pre poruchu motora, alebo nemenej známeho stretu s kolegom vo VC Azerbajdžanu v Baku, tým opustil a na jeho miesto prišiel francúzsky pilot z mladšieho týmu Torro Rosso Pierre Gasly. Od toho mladíka sa očakávajú podobné výkony ako od LeClerca vo Ferrari. Red Bull má ale oboch pilotov veľmi mladých. Veď Max Verstappen prišiel do týmu, mimochodom taktiež z Torro Rosso, len počas sezóny 2016. No už teraz patí medzi kandidátov na titul. red Bull preto dúfa, že aj V Gaslym bude mať podobné želiezko v ohni.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies