BRATISLAVA – Rodičia, učitelia i odborníci z oblasti školstva sa môžu zapájať do diskusie o reforme obsahu vzdelávania. Jej cieľom je rozvoj digitálnych zručností, kritického myslenia žiakov aj nové stratégie učenia sa, ktoré budú viesť žiakov k používaniu poznatkov v bežných situáciách.
Štátny pedagogický ústav (ŠPÚ) začal sériu deviatich odborných diskusií k pripravovanej reforme Vzdelávanie pre 21. storočie. TASR o tom informoval odbor komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVŠ) SR. „Východiská zmien, ktoré v týchto dňoch predkladáme na konzultáciu odbornej verejnosti, predstavujú v procese tvorby nového štátneho vzdelávacieho programu významný míľnik,“ uviedla riaditeľka ŠPÚ Miroslava Hapalová. Štátny pedagogický ústav prizval ku konzultáciám za okrúhlym stolom aj zástupcov zriaďovateľov základných škôl, zamestnávateľov, zástupcov materských, stredných škôl a vysokých škôl, ktoré pripravujú budúcich učiteľov, a taktiež zástupcov mimovládnych organizácií.
Diskusie sú realizované aj s predstaviteľmi školských odborov a Združenia základných škôl Slovenska. Prezentácie sú rozdelené podľa vzdelávacích oblastí. Ich kompletný zoznam a časový harmonogram je zverejnený na webovej stránke vzdelavanie21.sk. Pre záujemcov je potrebná registrácia, v deň pred konaním sa podujatia im bude odoslaný odkaz na prihlásenie. Pripravovaná reforma obsahu a foriem vzdelávania sa prvýkrát realizuje „zdola“. Na vypracovaní kľúčových východiskových dokumentov pracovalo viac ako 300 expertov. Medzi nimi sú aj učitelia zo škôl s deťmi zo znevýhodneného prostredia, aj učitelia zo škôl pre nadané deti. Cieľom zmeny, ktorú ministerstvo školstva predstavilo v januári, je pripraviť dieťa do života tak, aby bolo nielen vzdelané, ale aj úspešné a schopné uspieť na trhu práce.
Možno vás zaujme: Novak Djokovič chystá žalobu
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies