BERLÍN - Predaj piva v Nemecku sa minulý rok zvýšil a ešte výraznejší rast v porovnaní s objemom piva dosiahli tržby.
Prispel k tomu fakt, že väčšina výrobcov zvýšila ceny svojich produktov. Ukázala to v pondelok zverejnená štúdia spoločnosti pre prieskum trhu Nielsen, na ktorú sa odvolala agentúra DPA.
Podľa štúdie sa v Nemecku predalo v roku 2018 celkovo 6,1 miliardy litrov piva a pivných miešaných nápojov. Oproti predchádzajúcemu roku to znamená rast o 2,9 %. Prispelo k tomu najmä suché a horúce leto.
Tržby vzrástli až o 7 % na približne 8 miliárd eur. Dôvodom je, že takmer všetky známe značky išli s cenou nahor. Nemci tak za pivo a miešané nápoje minuli vlani v obchodoch zhruba 100 eur na obyvateľa. Stále väčšiu popularitu si pritom podľa firmy Nielsen získavajú nealkoholické pivá a miešané pivné nápoje.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies