MNÍCHOV - Nemecká automobilka BMW zaznamenala za minulý rok mierny pokles celkového predaja áut, v prípade elektromobilov však predaj prudko vzrástol. TASR o tom informuje na základe správ agentúr Reuters a DPA.
V roku 2022 predala automobilka približne 2,4 milióna áut a v porovnaní s rokom 2021 ich počet klesol zhruba o 100.000, uviedla spoločnosť pre DPA. Predaj plne elektrických áut sa však v minulom roku v porovnaní s rokom 2021 viac než zdvojnásobil. Plne elektrické vozidlá sa vlani na celkovom predaji podieľali takmer 10 %. Tento rok chce BMW ich podiel zvýšiť približne na 15 %. V rámci rovnomennej značky BMW sa vlani predalo 2,1 milióna vozidiel. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to znamená mierny pokles, rok 2021 však s objemom predaja 2,2 milióna predstavoval rekord. Pod zníženie predaja sa veľkou mierou podpísali komplikácie súvisiace s pandemickou situáciou v Číne, ako aj vysoká inflácia v Európe, ktorá zasa mala vplyv na dopyt.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies