Instagram plný fake účtov značiek, ktoré ťažia z ľudskej hlúposti

NETKY.SK • 26 Máj 2020, 15:21 • 3 min
Instagram plný fake účtov značiek, ktoré ťažia z ľudskej hlúposti

Instagram zaplavili falošné účty v slovenskom jazyku značiek ako NIKE, Reserved alebo Mohito s nie príliš vierohodnou ponukou voucherov v hodnotách od 50-100 eur za sledovanie. Test inteligencie nedopadol pre miestnych užívateľov najlepšie, falošné účty naberajú followerov po tisícoch.

slovakia

left justify in out

Falošný instagramový účet značky RESERVED sľubuje, že za jeho sledovanie a zdieľanie na Instagram Stories ľudia získajú voucher na 50 eur. Asi tušíte, že je tu niečo podozrivého. Ľudská hlúposť však dovoľuje, aby táto praktika rozkvitala. 

 

Falošné názvy účtov slávnych značiek končia príponami, ktoré sa odvolávajú ku konkrétnemu štátu, alebo niečím úplne generickým. Medzi falošnými účtami tak bol aj napr. nikeeslovakia. 

 

Podobné praktiky nie sú legálne
Podobné praktiky sú známe aj z minulých rokov a prekračujú právny rámec. Niekto vytváral instagramové účty majúce vyvolávať pocit súvislosti s etablovanými značkami a zároveň pritom sľuboval akýsi paškvil súťaže a "giweaway" s tým, že môžeme úspešne pochybovať o tom, že bol novým followerom akýkoľvek voucher kedy poslaný. Už len preto, že u týchto účtov bola často zvyšovaná hranica počtu followerov pre udelenie voucherov, aby ďalších ľudia cítili motiváciu zdieľať a sledovať.

 

Čo z toho podvodníci mali
Povedať s istotou, čo z toho ľudia stojaci za falošnými účtami majú, je ťažké. Zmysel dávajúce varianty sú, že účet si neskôr premenujú a potom sa cez neho snažia predávať tovar rovnakej kategórie, pravdepodobne lacné oblečenie z Číny.

 

Ďalším variantom je "účet zameraný na módu" predať niekomu inému, kto by s ním mal vyššie načrtnuté úmysly. S tým je samozrejme ťažkosť v tom, že tieto účty sú brané ako spam, sú nahlasované a miznú.

 

U niektorých falošných účtov sa potom objavia odkazy na affiliate katalógy zobrazujúce tovar konkrétneho brandu.

 

Tieto praktiky odhaľujú niekoľko dôležitých vecí. Instagram im praje, teda predovšetkým v tom zmysle, že ľudia u neho nečítajú komentáre toľko ako na Facebooku. Stačí im primárny podnet k akcii. Ďalším zistením je, že výzva na zdieľanie skrz Instastories s označením profilu môže byť pomerne silným nástrojom.




twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Barbora Lučivjanská



Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies