Formula 1 uzavrela rekordné 10-ročné partnerstvo s luxusným gigantom LVMH, materskou spoločnosťou značiek ako Louis Vuitton a TAG Heuer. Toto spojenectvo sľubuje prepojiť svet rýchlosti a luxusu v kontrakte, ktorý môže prekročiť miliardu eur.
Prestupy sú vždy predmetom záujmu fanúšikov akéhokoľvek športu, ale niekedy sú tu aj iné rovnako pútavé podpisy, ktoré nám ukazujú, do akej miery má táto disciplína celosvetový mediálny rozruch.
Formula 1 vyvoláva záujem na trati aj mimo nej a už dávno sa stala vyhľadávanou ukážkou vo svete biznisu.
V stredu oznámená dohoda zvýšila jej hodnotu na úroveň, ktorá je z komerčného hľadiska takmer bezkonkurenčná, pretože od roku 2025 sa F1 na nasledujúcich 10 rokov spojila s lídrom svetového luxusu LVMH, materskou spoločnosťou takých ikonických značiek bohatstva, ako sú Louis Vuitton, Moët Hennessy a TAG Heuer.
„Ide o bezprecedentnú dohodu medzi poprednou svetovou luxusnou značkou a špičkou motoristického športu v čase neuveriteľnej popularity, kultúrneho významu a všeobecného nadšenia pre F1 ako most medzi globálnym športom a zábavou,“ uvádza sa vo vyhlásení F1 a LVMH.
„Na križovatke hodnôt skupiny LVMH, ktorými sú kreativita a dokonalosť, s inováciami a vysokými výkonmi F1 sa v rámci partnerstva spojí to najlepšie z oboch svetov a prinesie jedinečné zážitky,“ dodáva sa v komuniké nových partnerov.
Neexistujú žiadne oficiálne údaje o výške dohody, ale podľa niektorých správ by sa mohla pohybovať okolo 150 miliónov dolárov ročne, čo je približne 135 miliónov eur, teda približne rovnaká suma, akú zaplatil hlavný partner nedávnych olympijských a paralympijských hier v Paríži.
Zdroj blízky rokovaniam však pre Afp uviedol, že táto suma je prehnaná, a že ide o sumu „pod 100 miliónov dolárov“, teda asi 90 miliónov eur. Nech je to akokoľvek, partnerstvo sa uzatvára na 10 rokov, a preto nie je nerozumné domnievať sa, že bude mať hodnotu viac ako 1 miliardu eur.
„Ľudia, snaha o dokonalosť a vášeň pre inovácie sú základom činnosti našich značiek a F1. V motoristickom športe, rovnako ako v móde, hodinkách alebo vínach a liehovinách, sa na ceste k úspechu počíta každý detail,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ LVMH Bernard Arnault.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies