Generálny riaditeľ spoločnosti Meta nedávno zverejnil videorecenziu Vision Pro od spoločnosti Apple, nového konkurenčného headsetu pre zmiešanú realitu Meta Quest 3.
"Očakával som, že Quest bude pre väčšinu ľudí výhodnejší, pretože je naozaj dobrý a je sedemkrát lacnejší," povedal s odkazom na počiatočnú cenu 500 dolárov za Quest 3 v porovnaní s 3 500 dolármi za Vision Pro. "Ale po jeho používaní si nemyslím, že Quest je len lepšia hodnota, myslím si, že Quest je lepší produkt."
Zuckerbergovo video bolo natočené pomocou zariadenia Quest 3 - divák v podstate vidí to, čo osoba, ktorá má na hlave slúchadlá, prostredníctvom kamier na vonkajšej strane zariadenia. Táto funkcia sa v oboch zariadeniach nazýva "passthrough" a je to jedna z funkcií, ktoré Apple pred uvedením Vision Pro na trh začiatkom tohto mesiaca najviac propagoval.
Na videu vidno, že používateľ náhlavnej súpravy vidí veľké digitálne obrazovky, ktoré sa akoby vznášajú v priestore - podobne ako v reklame na Vision Pro, hoci možno v nižšom rozlíšení. Zuckerberg v snahe vyzdvihnúť svoj vlastný produkt hádže na Vision Pro aj niekoľko ďalších úderov.
Tu sú základné informácie o každom výrobku:
- Meta Quest 3: biely bezdrôtový headset s ručnými ovládačmi, ktorý spoločnosť Meta propaguje ako skvelý na hranie pohlcujúcich hier za počiatočnú cenu 500 USD. Recenzenti tvrdia, že zariadenie je menšie a pohodlnejšie ako predchádzajúce náhlavné súpravy Meta. Meta má aj pokročilejšiu a drahšiu náhlavnú súpravu s názvom Meta Quest Pro.
- Apple Vision Pro: Elegantná náhlavná súprava pripomína lyžiarske okuliare s káblovým pripojením k batérii vo veľkosti iPhonu, ktorá sa však ovláda pomocou signálov rúk a očí, a nie ovládačov. Recenzenti si pochvaľujú jeho známe rozhranie a obrazovku s rozlíšením 4K a tvrdia, že je bezkonkurenčný na sledovanie pohlcujúcich videí a filmov. Nie je však lacný, jeho počiatočná cena je 3 500 USD.
Pre spoločnosti Meta aj Apple je však kľúčové, aby boli vnímané ako líder v oblasti zmiešanej reality. Obe spoločnosti považujú zmiešanú realitu za budúcnosť počítačov, hoci ich vízie sa mierne líšia. Spoločnosť Meta verí, že náhlavné súpravy nakoniec umožnia používateľom tráviť veľké množstvo času v ešte stále značne hypotetickom digitálnom svete nazývanom "metaverse", zatiaľ čo spoločnosť Apple zrejme očakáva, že zariadenie jedného dňa rozšíri reálny život používateľov rovnako, ako to urobil iPhone za takmer dve desaťročia od svojho uvedenia na trh. (Metaverse spoločnosti Meta sa zatiaľ veľmi nepresadil napriek tomu, že stál desiatky miliárd dolárov, a spoločnosť sa väčšinou presunula k rozprávaniu o umelej inteligencii.)
Zuckerberg uznal niekoľko vecí, ktoré má Vision Pro lepšie, a povedal, že "obrazovka Apple má vyššie rozlíšenie" a "sledovanie očí od Apple je naozaj pekné." Dodal, že Meta plánuje vrátiť svoju staršiu technológiu sledovania očí do budúcich produktov Quest.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies