Mýtne sadzby chce rezort dopravy meniť v priebehu budúceho roka - Doprava Sadzby mýta, ktorými platia za jazdu po spoplatnených cestách kamióny a nákladné autá, sa zmenia v priebehu budúceho roka. Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer-SD) p
Sadzby mýta, ktorými platia za jazdu po spoplatnených cestách kamióny a nákladné autá, sa zmenia v priebehu budúceho roka. Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer-SD) plánuje úpravami v sadzbách zvýhodniť ekologickejšie autá pred neekologickými. V roku 2013 by sa tak mali dotiahnuť zmeny v cenách za mýto, ktoré sa začali pripravovať ešte v roku 2011 za čias šéfovania rezortu Jánom Figeľom (KDH).
"Výsledkom by malo byť nastavenie sadzieb tak, aby viac reflektovali vplyv na životné prostredie a zabezpečovali plnú podporu využívania ekologických vozidiel, teda diferenciácia podľa emisných tried," opísal pre TASR hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Rezort dopravy podľa jeho slov v súčasnosti tiež analyzuje systém takzvaných časovo premenlivých sadzieb. Podľa neho by sa v dopravných špičkách účtovali vyššie sadzby a vtedy, keď je na cestách menej dopravy, napríklad v noci, nižšie sadzby. "Prebieha analýza zohľadňujúca zloženie dopravného prúdu, intenzity dopravy v čase či v štruktúre," doplnil Kóňa. Výsledkom by malo byť podľa neho nastavenie sadzieb tak, aby prispievali aj k optimalizácii dopravného prúdu a zvyšovaniu bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.
Nad úpravami mýtnych úsekov ministerstvo v súčasnosti neuvažuje. Len od januára 2012 sa totiž ich počet znížil o takmer polovicu s tým, že počet spoplatnených kilometrov ciest ostal rovnaký. Prípadné zmeny týkajúce sa rozsahu spoplatnených ciest analyzuje pracovná skupina na rezorte dopravy.
Elektronické mýto funguje na Slovensku od januára 2010. Spoplatnených je ním približne 2000 kilometrov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy. Povinnosť platiť mýto majú autá nad 3,5 tony.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies